V Evropi še zdaleč ni dovolj polnilnic

Za električne avtomobile bo treba v Evropi do leta 2030 zagotoviti kar 6,8 milijona polnilnih postaj >>

Analiza podatkov Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) kaže, da je polovica vseh polnilnih mest za električne avtomobile v Evropski uniji skoncentrirana le v dveh državah – na Nizozemskem (90.284 polnilnic) in v Nemčiji (59.410).

Ti dve državi predstavljata manj kot desetino celotne površine EU. Druga polovica vseh polnilnikov je razpršenih po preostalih 25 državah, ki pokrivajo 90 % površine regije. Vrzel med državami na vrhu in dnu lestvice je velika. Nizozemska – država z največ infrastrukture – ima skoraj 1600-krat več polnilnih mest kot država z najmanj infrastrukture (Ciper s samo 57 polnilnicami). Samo Nizozemci imajo namreč toliko polnilnic kot 23 držav članic skupaj.

Pri porazdelitvi infrastrukture je velik razkorak med državami srednje in vzhodne Evrope na eni strani ter državami zahodne Evrope na drugi strani. Na primer Romunija, ki je približno šestkrat večja od Nizozemske, ima samo 0,4 % vseh polnilnih mest v EU. In čeprav se je število polnilnih mest v EU v zadnjih petih letih močno povečalo (+180 %), skupno število (307.000) še zdaleč ne dosega zahtevanega.

Da bi dosegli cilje CO2, se bo morala prodaja električnih vozil v vseh državah EU močno povečati. Nedavna študija kaže, da bi bilo do leta 2030 potrebnih do 6,8 milijona javnih polnilnih mest, da bi dosegli predlagano 55-odstotno zmanjšanje CO2 za avtomobile, kar pomeni več kot 22-kratno rast v manj kot 10 letih. Toda večina držav članic zaostaja pri doseganju ciljev in tudi ambicioznost uredbe o infrastrukturi za alternativna goriva (AFIR), ki jo je predlani predlagala Evropska komisija, je popolnoma nezadostna, opozarjajo v ACEA.

DRŽAVE Z NAJVEČ POLNILNICAMI DRŽAVE Z NAJMANJ POLNILNICAMI
Nizozemska (90.284) Ciper (57)
Nemčija (59.410) Malta (98)
Francija (37.128) Litva (207)
Švedska (25.197) Estonija (385)
Italija (23.543) Latvija (420)