Renault Clio na bencin in avtoplin

Renault v prodajno ponudbo modela Clio v Sloveniji dodaja nov motor za dve vrsti goriva //


v prodajni mreži Renault v Sloveniji je odslej model Clio s trivaljnim motorjem na utekočinjen naftni plin s turbo polnilnikom in oznako TCe 100 LPG. Motorni novinec v primerjavi z običajnim motorjem omogoča nižje stroške goriva, njegov izpust CO2 pa je za približno 8 odstotkov manjši od enakovrednega bencinskega motorja.

Renault različico novega Clia na avtoplin prodaja za osnovnih 13.590 eur naprej. Cena avtoplina je občutno nižja od cene bencina (ponekod tudi za pol manj od bencina ali plinskega olja). Pri največjem ponudniku v Sloveniji cena avtoplina znaša 0,575 evra za liter, cena litra 95-oktanskega bencina pa okrogel evro. Čeprav je povprečna poraba motorja na avtoplin nekaj večja, je skupen strošek goriva na prevoženi kilometer za do 30 odstotkov nižji kot pri bencinskem motorju in za do 8 odstotkov nižji kot pri dizelskem motorju.

Motor lahko deluje na bencin ali avtoplin. Vgrajeni ima dve ločeni posodi, običajno za bencin in dodatno za avtoplin. Z napolnjenima posodama za obe vrsti goriva ima skupen doseg več kot 1.000 kilometrov. To zagotavlja tako rekoč neomejen doseg, saj je bencin na voljo na vseh bencinskih črpalkah, avtoplin pa v povprečju ponuja vsaka četrta črpalka v Evropi in številne črpalke po Sloveniji.

Poleg tega je, zahvaljujoč vgrajeni varnostni opremi (varnostni ventil, nepovratni ventil in meja polnjenja pri 80 odstotkih), vozila na avtoplin mogoče varno parkirati tudi v podzemnih garažah (če tako dovoli upravljalec garaže). Pogosto so v velikih evropskih mestih tudi izvzeta iz omejitev prometa v primeru prevelike onesnaženosti zraka

Vgradnja naprave za pogon na avtoplin je opravljena neposredno v tovarni, zato velja zanj enaka tovarniška garancija kot za vsak drug motor. Redno vzdrževanje, garancijska in druga popravila se lahko urejajo na enem samem mestu, v pooblaščeni mreži Renault, ki je izšolana za to tehnologijo. Bencinski motor je že od prvih zametkov zasnovan tudi za delovanje na avtoplin. Dodatna posoda za avtoplin je izdelana iz zelo čvrstega jekla, nameščena je v prostor za rezervno kolo in ni v stiku s posodo za bencin.

Preklapljanje med bencinom in avtoplinom ali obratno poteka na dva načina: ročno, kadarkoli, s posebnim stikalom v potniškem prostoru, pri čemer izbrano gorivo ostane v uporabi tudi po ponovnem zagonu motorja, ali samodejno, ko ob izpraznitvi posode s plinom sistem preklopi na bencin. Poseben merilnik omogoča nadzor nad količino plina v posodi. Polnjenje posode z avtoplinom (32 litrov) je enostavno in hitro, traja približno dve minuti.Še ena prednost tovarniške vgradnje je, da je velikost prtljažnika nad podom neokrnjena, saj je posoda za avtoplin vgrajena na mesto rezervnega kolesa.

Renault Clio Tce 100 LPG izdeluje tovarna Revoz Novo mesto. Serijsko je to izvedenko Revoz pričel izdelovati januarja letos, do sedaj pa so izdelali 1.400 vozil s tem motorjem. Glavni trgi za ta model so Italija, Španija, Poljska, Francija in Portugalska. čas sestave in testiranja serijskega vozila s pogonom na plin je sicer okoli pol ure daljši kot pri drugih različicah.