Novi avtomobili niso čistejši

Povprečni izpusti CO2 iz novih avtomobilov in dostavnikov so se v Evropi ponovno povečali //

 Po podatkih, ki jih je objavila Evropska agencija za okolje (EAA), so se povprečni izpusti ogljikovega dioksida (CO2) iz novih osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil, registriranih v Evropski uniji (EU), Islandiji, na Norveškem in v Veliki Britaniji, v letu 2019 že tretje leto zapored povečali.

Po upadu med letoma 2010 in 2016 so se povprečni izpusti iz novih osebnih avtomobilov v letu 2017 in v letu 2018 povečali za skoraj 22 gramov CO2 na kilometer, letu 2019 in dosegel 122,4 grama CO2 na kilometer, kar je bilo sicer še vedno v skladu s ciljem Evropske unije za lansko leto, ki je bil določen na 130 g CO2 / km,  vendar pa precej nad ciljem EU 95 g CO2 / km, ki se bo uvajal v letošnjem letu.

Med glavnimi razlogi za povečanje izpustov je naraščajoči delež segmenta športnih terencev, ki predstavljajo že približno 38% registracij novih avtomobilov. V primerjavi z drugimi avtomobili v istem segmentu običajno težji in imajo zmogljivejše motorje in večje čelne površine , torej  vse lastnosti, ki povečujejo porabo goriva. Večina registriranih novih športnih terencev je poganjal bencin, povprečni izpusti so znašali 134 g CO2 / km, kar je približno 13 g CO2 / km več od povprečja drugih novih bencinskih avtomobilov.

Prodaja hibridnih električnih in baterijsko-električnih vozil (BEV) se je lani povečala na približno 3,5% v primerjavi z letom 2018, ko je znašala 2%. Skupni deleži so bili najvišji na Norveškem (56%), Islandiji (19%), Nizozemskem (16%) in Švedski (12%). To je bilo tudi nekaj redkih držav, kjer so se povprečni izpusti novih avtomobilov v letu 2019 zmanjšali. Izpusti ogljikovega dioksida lahkih gospodarskih vozil so bili lani višji od ciljev Evropske unije. V povprečju so izpuščala 158,4 g CO2 / km, kar je 0,5 grama več kot v letu 2018 in 11 gramov višje od cilja EU. Ta je namreč za leto 2020 določal 147 g CO2 / km,  kar pomeni, da je za njegovo uresničitev potrebno 7-odstotno izboljšanje. Eden od dejavnikov, ki so vplivali na povečanje izpustov, je bilo povečanje povprečne mase vozil za 14 kilogramov. Hkrati je bil delež dostavnikov z električnimi in priključno hibridnimi pogoni še vedno zelo nizek, čeprav se je z 0,8% v letu 2018 povečal na 1,3% v letu 2019.