Zaščita avtomobilov pred točo

Najvarneje v garaži ali na pokritem parkirišču, v sili tudi ponjave, volnene odeje in karton //

 Tudi letošnje poletje grozijo hude nevihte, ki s seboj prinašajo veter, obilne padavine in tudi točo. Toča je sicer razmeroma kratkotrajen pojav, ki redko traja več kot četrt ure, vendar pogosto povzroči precejšnjo škodo na strehah in fasadah objektov, predvsem pa na avtomobilski pločevini in steklih.

Pri zaščiti avtomobilov pred ledeno nevšečnostjo je najbolje zapeljati v garažo ali na pokrito parkirišče. Obstajajo tudi ponjave za zaščito pred točo v sili tudi debele volnene odeje, karton ali ovoj z mehurčki. Kljub temu lahko veliki kosi toče povzročijo ogromno škodo.

Ker so vremenske ujme zelo nepredvidljive, tudi ponjava ne predstavlja 100% zaščite vozila pred mehanskimi poškodbami. Ponjava lahko zaščiti vozilo v tolikšni meri, da ni pretirane škode in se kasnejša  popravila lahko izvedejo z bistveno nižjimi stroški.

Učinkovitost pokrival je odvisna od teže in velikosti zrn toče, težja in večja kot so zrna, debelejša mora biti ponjava. Uničevalna sila toče je povezana tudi z  obliko zrn. Kljub enaki masi in velikosti, večje okroglo zrno naredi manjšo škodo, kot več zlepljenih manjših zrn z ostrimi robovi. Prav tako na poškodbe vplivajo hitrost padanja zrn, ki je povezana z njihovo težo, gostoto in vpadnim kotom ter kotom udarca ob avtomobilsko pločevino ali steklo. Največjo škodo naredijo zrna, ki padajo pod kotom 90 stopinj.

Pri izbiri materialov, dimenzij in drugih lastnosti ponjave je treba predvsem upoštevati njeno odpornost na točo in ostale manjše padajoče predmete, zaščito površine vozila pred škodo, ki bi jo lahko povzročila ponjava, majhne dimenzije in težo zložene ponjave za prevoz v vozilu, ter enostavnost nameščanja in odstranjevanja.

Če vas na pri nameščanju ponjave preseneti toča in, čim prej poiščite zavetišče ali bolje zaščiteno mesto. Medtem pa z rokami z rokami zaščitite, glavo in vratu. Vozniki, ki jih med vožnjo ujame  naj predvsem zmanjšajo hitrost, in, če je mogoče in dovoljeno, poiščejo zaščito pod mostom, nadstrešnico ali v javni garaži. Če nobena od teh možnosti ni na voljo, je bolje, ustaviti in se sesti na zadnje sedeže. Zaradi kota sta namreč steklena streha in vetrobransko steklo v primerjavi z zadnjim steklom slabše odporna na udarce toče.