NISSAN QASHQAI: Oboževanje asfalta

NA PREIZKUŠNJI: NISSAN QASHQAI 1.3 DIG-T 160 Tekna SS DCT

Čeprav se zdi, da je bila osvežitev najbolj priljubljenega Nissanovega križanca še malce preuranjena ali celo nepotrebna, vsaka sprememba, če le ni opravljena preveč na silo, pripomore k nabiranju pozitivnih točk.

Qashqaijev zunanji videz nikoli ni bil pod vprašajem, z nekoliko preoblikovanim sprednjim delom je zdaj videti še bolj športno kot je bil prej, svoj pečat dodajata tudi žarometa, ki pri najboljšem nivoju opreme svetita v LED tehniki. V notranjosti preseneti predvsem skrbna izbira materialov, čeprav črne obloge vrat z vložki s kovinskim videzom neprepričljivo ustvarjajo vtis prestižnosti, ki ga popravljajo v kakovostno usnje oblečeni sedeži. To nalogo imajo tudi merilniki z dobro berljivo grafiko ter osrednji komunikacijski zaslon na dotik s poenostavljenim izbirnikom. Sprednja sedeža sta dobro odmerjena in čvrsto oprimeta telo, kar je predpogoj za dobro sedenje, zadaj je prostora manj kot ga obetajo zunaj mere, a še vseeno dovolj za udobno potovanje vsaj dveh ne preveč visokoraslih najstnikov. Tudi prtljažnik ni med največjimi v razredu, a zato ponuja prostorsko razdelitev z dvojnim dnom.

Med pridobitve zadnjih posodobitvenih posegov spada tudi 1,3-litrski bencinski štirivaljnik s turbinskim puhalom. Ta pogonski stroj so pri Nissanu (in Renaultu) razvili v navezi z Mercedes-Benzom, kjer se vrti v več modelih. Močnejša izvedba s 117 kW poganja le prednji kolesi, nanju se motorni navor prenaša prek 7-stopenjskega samodejnega menjalnika z dvojno sklopko. Čeprav je motor razmeroma majhen, ima težav s Qashqaijevo težo, le premalo uglajena sklopka menjalnika občasno povzroča neprijetno sunkovito speljevanje z mesta. Žal motor ne dopušča posebej izrazitega varčevanja z bencinom in vožnja je zelo  odvisna od obremjevanja desne stopalke.

Qashqaija je težko spraviti s poti, a če ima nataknjena 19-palčna platišča z nizkopresečnimi gumami se je z njim bistveno lepše peljati po gladkem asfaltu kot po od lokalne skupnosti in boga pozabljeni luknjasti podeželski cesti, kjer se pod čuti skoraj vsaka najmanjšo grbina. A tudi s prednjim pogonom se ta športni terenec izkaže kot dobro vodljiv avtomobil, ki zvesto uboga voznikove ukaze z volanom.

In nenazadnje je glede na količino opreme, ki žal ne vključuje prilagodljivega tempomata še dokaj znosna, a hkrati je najdražji Qashqai za debelih deset tisočakov dražji od najcenejšega.

  TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160 Tekna SS DCT, 5 vrat, 5 sedežev

Motor in menjalnik: štirivaljni, bencinski s turbinskim polnilnikom, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1332  ccm, 117 kW (160 KM) pri 5500 v/min, največji navor 260 Nm pri 2.000 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na prednji kolesi, 7-stopenjski samodejni menjalnik.

Zmogljivosti in poraba: najvišja hitrost 183 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 11,1 s, poraba goriva 4.9 / 7,3 / 5,6 / l/100 km, izpust CO2: 131 g/km

Mere in mase: dolžina 4,394 m, širina 1,806 m, višina 1,590 m,  medosna razdalja 2,644 m, masa praznega vozila 1461 kg, največja dovoljena masa 1885 kg, prostornina prtljažnika 430/1585 l

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije

Cena izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 29.150 EUR (Renault Nissan Slovenija, Ljubljana)