MERCEDES-BENZ A: Zvezdni zapeljivec

Na preizkušnji: MERCEDES-BENZ A200 AMG LINE //

Obdobje, ko  je bil razred A v Mercedes-Benzovi avtomobilski družini nekakšne nebogljenček, se je s prihodom nove generacije dokončno izteklo. Ne le, da je avtomobil z dolžino blizu štirih metrov in pol trdno zasidran v spodnjem srednjem razredu, ampak je celo postal pravi zapeljivec.

Krojači avtomobilske pločevine pri trikraki zvezdi so namreč najmanjšemu v hiši namenili mladostno in agresivno zunanjost, za  katero se  rado ozrejo očesa tako brhkih lepotic kot zrelih mladeničev. Predvsem spredaj je A videti precej napadalen  in večji kot je v resnici, njegovo moč pa poudarjajo mišičasti boki in nabit kombilimuzinski zadek.

Tudi v notranjosti je novi A povsem drugačen od svojega predhodnika. Sedenje je še vedno precej nizko, kar ni pogodu tistim z bolečinami v hrbtenici, toda prednja sedeža sta naravnost odlična in vzdolžnih ter širinskih centimetrov je več, čeprav se na zadnji klopi čuti precejšnja utesnjenost. Zelo solidna je prtljažna prostornina, ki je vsaj v povprečju tega velikostnega razreda, zložena zadnja klop pa pomeni trikratno povečanje.

Najpomembnejši del notranjosti je nova digitalna armaturna plošča, ki se s podolgovatim zaslonom razteza skoraj v območje pred sovoznikom. S tem komunikacijskim zaslonom na dotik je pravzaprav mogoče uravnavati skoraj vse, nekatere funkcije so prepuščene tudi drsnim stikalom na volanu, za dodatno možnost ukazovanja pa skrbi še ne preveč natančna drsna ploščica na sredinski konzoli. In nenazadnje, s tem avtomobilom se je mogoče tudi pogovarjati in za to nalogo je zadolžena virtualna glasovna asistentka, ki sprejema voznikove želje in temu ustrezno prilagaja delovanje različnih funkcij.

Najmanjši Mercedes-Benzov model je torej dobro tehnološko podkovan, kar se zrcali tudi v povezljivosti in v številnih asistenčnih sistemih za varnost in udobje.

Oznaka na zadku A200 bi morda komu vsilila misel, da je pod motornim pokrovom prostorninsko velik in močan stroj, toda v  resnici za pogon skrbi novi 1,3-litrski prisilno polnjeni bencinski štirivaljnik, ki razvije razmeroma zajetnih 120 kilovatov.. Na trenutke se zdi, da bi motor potreboval nekaj več sape za naglo pospeševanje, a »krivec« je pravzaprav sicer odlični sedemstopenjski menjalnik. No, kljub temu je mogoče zvezdnika voziti precej športno, a pri tem je treba pozabiti na ekonomičnost.

Nenazadnje veliko vozne dinamike omogoča podvozje, ki je pri opremi AMG Line še za nekaj milimetrov znižano in nastavljeno tako, da vozniku dovoljuje hitre vstope v ovinke, hkrati pa sta vzmetenje in blaženje naklonjena razmeroma solidnemu potniškemu udobju.

Mali zvezdnik je sicer estetsko privlačen, vozno vzoren in nadpovprečno založen z opremo, a zato je zvezdniško zasoljena, oziroma nekoliko pretirana tudi njegova cena.

TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: Mercedes-Benz A200 AMG Line, 5 vrat, 5 sedežev

Motor in menjalnik: štirivaljni, bencinski s turbinskim polnilnikom, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1332  ccm, 120 kW (163 KM) pri 5500 v/min, največji navor 250 Nm od 1620 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na prednji kolesi, 7-stopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik.

Zmogljivosti in poraba: najvišja hitrost 225 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 9,5 s, poraba goriva 6,4 / 5,1 / 5.6 / l/100 km, izpust CO2: 102 g/km

Mere in mase: dolžina 4,419 m, širina 1,796 m, višina 1,440 m,  medosna razdalja 2,729 m, masa praznega vozila 1375 kg, največja dovoljena masa 1885 kg, prostornina prtljažnika 370/1210 l, dovoljena obremenitev strehe – kg.

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije.

Cena izvedbe, brez popustov indodatne opreme: 29.070 EUR (Autocommerce, Ljubljana)