FORD RANGER: Vitaminski dodatek

Na preizkušnji: FORD RANGER 2.0 TDCI WILDTRAK 4X4

Ranger je v skoraj vseh evropski državah najbolj priljubljen odprti terenski dostavnik, kupci pa so zelo različni. Nekateri ga uporabljajo za svoje terensko delo, drugi z njim združujejo poslovno in zasebno življenje, tretji ga imajo za zelo posebne namene. Prestižnejša  izvedba Wildtrack je naklonjenaa predvsem tistim, ki od takšnega avtomobila pričakujejo kaj več, tudi to, da se z njim lahko odpeljejo na gledališko predstavo ali na gala večerjo. Odprti terenski dostavniki se namreč  že nekaj časa kupujejo tudi za ustvarjanje vtisa moči in pomembnosti, seveda v nekaterih primerih tudi zaradi potreb po prevozih tovora po slabših voznih podlagah.

S samozavestno zunanjostjo si Ranger, ki je lan doživel zelo rahlo osvežitev, zadnjo v tej generaciji, dodatno utrjuje primat med sebi podobnimi. Dobrih pet metrov dolg mogočnež ima visoko dvignjen sprednji del, da si dame med izstopanjem ne bi umazale krila skrbita izbočena pragova, za boljši vtis  poskrbijo še zajeten odbijač in zašiljena žarometa, za poudarjanje »mišic« pa veliki in izbočeni kolesni izrezi. Celota deluje zelo skladno, kolikor je v tem avtomobilskem razredu seveda mogoče.

V potniški kabini so pri tem nivoju opreme sedeži oblečeni v usnje, voznik in sopotnik na desni imata tudi privilegij sedežnega ogrevanja.  Sedežna oprijemljivost seveda ni takšna kot v športnih avtomobilih, a vseeno se je za Rangerjevim volanom mogoče namestiti dovolj udobno. Armaturna plošča in sredinska konzola sicer že nekoliko kličeta po posodobitvi. Merilniki so v pretežni meri digitalizirani, kar velja tudi za števec motornih vrtljajev, ki ga je treba »priklicati« z ne ravno enostavnim izbiranjem informacij, ki jih nudi potovalni računalnik. Pohvale vreden je velik sredinski zaslon, ki služi prikazovanju večine pomembnih podatkov in seveda tudi povezovanju s pametnim telefonom in drugimi zunanjimi podatkovnimi nosilci. Sicer pa se Ranger po količini razpoložljivih asistenčnih sistemov lahko skoraj lahko kosa s Fordovimi osebnimi avtomobili, vozniku so namreč v pomoč tako kamera za vzvratno vožnjo kot sistem za ohranjanje voznega pasu in tipalo za zaznavanje vozil v mrtvem kotu. Po novem je kot eden prvih v tem razredu serijsko opremljen tudi s sistemom za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev.

Motor se zaganja s sistemom za uporabo brez ključa, torej s stikalom, ključavnica zadnje stranice pa je vključena v sistem centralnega zaklepanja. Namesto upokojenega 3,2-litrskega turbodizelskega petvaljnika je zdaj Rangerjev drugi najmočnejši pogonski stroj 2,0-litrski štirivaljnik, ki že na papirju s  125 kilovati moči in 420 Nm navora obljublja dobre vozne lastnosti. Deluje precej mirno, izkaže se s prožnostjo v nizkem  in srednjem območju vrtenja. Razmeroma dobro uglajenost mu zagotavljata zamik ročične gredi, ki zmanjša sile trenja ob stene valjev in optimiziran sklop ventilov z enodelnim modulom odmične gredi. Šeststopenjski ročni menjalnik dokaj dobro sodeluje z motorjem, čeprav ni med najbolj natančnimi in zato se zdi novi samodejni 10-stopenjski menjalnik boljša izbira.

Prednosti štirikolesnega pogona se seveda v največji meri izkažejo predvsem na podlagah, kjer ni urejenih poti in tam se Ranger počuti najbolj domače. Odmik karoserije od tal meri 23 centimetrov, z lahkoto brede po vodi globoki do 80 centimetrov, vstopni kot znaša 25, izstopni pa 28 stopinj. Ko zadnji pogon ne zmore več spopadanja z brezpotjem, lahko voznik s pomočjo vrtljivega stikala na sredinski konzoli do hitrosti 120 km/h priklopi še sprednji pogon. V izdatno pomoč pri vzpenjanju je reduktor motorne moči, pri spuščanju po strmih pobočjih pa sistem za samodejno zaviranje. Največja terenska ovira sta lahko dolžina vozila in dolg previs preko zadnjih koles, a vendar je mogoče z Rangerjem, seveda če je za volanom vešč voznik, obvladovati tudi zahtevnejša brezpotja.

Ranger je torej še vedno dobro oborožen za boj s tekmeci in hkrati je lahko alternativa terencem in osebnim avtomobilom, pri čemer je treba vedeti, da kljub »mehčanju« ohranja svoj (pol)tovornjaški karakter.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: Ford Ranger wildtrak 2.0 TDCi 4×4, terensko vozilo z dvojno kabino in odprtim tovornim prostorom, 5 sedežev.

motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj, gibna prostornina 1996 ccm, 125 kW (170 KM) pri 3750 v/min, največji navor 420 Nm pri 1500-2750 v/min, emisijski standard EURO 6d, prenos moči na zadnji kolesi ali na vsa štiri kolesa, 6-stopenjski ročni menjalnik,

mere in mase: dolžina 5,359 m, širina 1,870 m, višina 1,820 m, medosna razdalja 3,220 m, masa praznega vozila 2370 kg, največja dovoljena masa 3200 kg, dovoljena obremenitev strehe 80 kg.

vzdrževanje in jamstvo: redni servis na vsakih 20.000 km oziroma na 1 leto,  2-letno splošno jamstvo, 6-letno jamstvo zoper prerjavenje.

Cena osnovne izvedbe brez dodatne opreme in popustov: 40.890 EUR (Summit Motors, Ljubljana)