DACIA SANDERO: Slovenski ponos

NA PREIZKUŠNJI: Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Proud

Sandero je v modelni paleti romunske Dacie najbolj popularen avtomobil, simpatije pa si je pridobil predvsem z dobrim razmerjem med ceno, prostornostjo in uporabnostjo. Svojo vlogo je očitno odigralo tudi dejstvo, da je romunski nizkocenovnik zdaj že daleč od pojmovanja modela,  od katerega bi odpadali sestavni deli, ki bi se stalno kvaril in na koncu kot rabljeno vozilo ne bi dosegel cene nad pragom sramote.

Pred generacijsko menjavo modela so ob 15. obletnici prisotnosti Dacie  v Sloveniji spravili skupaj omejeno serijo že znane izvedbe Stepway, ki ima poleg rahlo dvignjene karoserije na sebi še nekaj bahavih dodatkov za vzbujaje videza športno terenskega križanca, kar pa ta štirikolesnik zagotovo ni.  Za popestritev zunanjosti poskrbijo posebne nalepke in aluminijasta platišča, slogovno usklajena notranjost pa ponuja posebne prevleke sedežev in nekaj dodatne opreme. Omembe vredna je samodejna klimatska naprava, za lažje voznikovo delo pa skrbi komunikacijski sistem s sredinskim zaslonom, na katerem se za doplačilo prikazuje tudi slika kamere na zadnjem delu.

Drugih »high-tech« dodatkov v tem avtomobilu ni, manjkajo tudi varnostni asistenčni sistemi, zato pa je vozniku na voljo preprosto in enostavno upravljivo delovno okolje s klasičnimi merilniki, solidnim volanskim obročem, razmeroma logično razporejenimi stikali in nekoliko zapleteno višinsko nastavljivim sedežem. Nenazadnje marsikdo ceni preprostost in Sandero še ni dosegel stopnje digitalizacije, ki voznikom, ki niso povsem v koraku s sodobno tehnologijo, najedajo živce Prostornost potniške kabine je za dobre štiri metre dolžine več kot solidna in nad razrednim povprečjem, kar velja tudi za 320-litrski povečljiv prtljažnik. Med motorji se v Daciinih modelih že nekaj časa vrti (kajpak) Renaultov 1,5-litrski dizelski pogonski stroj, ki s 70 kilovati solidno opravlja svoje delo in nima večji težav s težo avtomobila. S svojo dinamiko zadovolji vsaj manj in povprečno zahtevne voznike in je dokaj zmeren z gorivom. Na delovno temperaturo segret motor teče mirno, zoprno hrupen postane šele v višjem delovnem območju, medtem, ko bi petstopenjski menjalnik potreboval še kakšno učno uro o natančnosti.

Tisti, ki od Sandera pričakujejo več vozne dinamike ali celo športnosti, bodo seveda ostali hladni. Na vijugastih cestah je namreč podvozje nekoliko medlo oziroma celo zmedeno, povratne informacije na volanu pa premalo natančne za dvig ravni adrenalina v voznikovem ožilju Vodljivost avtomobila je povprečna, boljša, ko je težnostno obremenjen, blaženje je udobno, zvoki s podvozja pa nekoliko bolj slišni.

S slovensko posebno serijo je Sandero torej pridobil nekaj dodatnih točk. In tudi samozavesti.

TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: Dacia Sandero Stepway dCi 95 Proud, kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev

Motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom, nameščen spredaj, gibna prostornina 1461 ccm, 70 kW (95 KM) pri 4000 v/min, največji navor 220 Nm pri1750 v/min, prenos moči na prednji kolesi. 5-stopenjski ročni menjalnik.

Zmogljivosti in poraba: najvišja hitrost 167 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 11,8 s, poraba goriva 4,9 l/100 km, izpust CO2: 150 g/km

Mere in mase: dolžina 4,089 m, širina 1,761 m, višina 1,615 m,  medosna razdalja 2,589 m, prostornina prtljažnika 320 l, masa praznega vozila 1090 kg, največja dovoljena masa 1538 kg, dovoljena obremenitev strehe – kg.

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije, možnost dodatnega jamstva

Cena izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 14.100 EUR (Renault Nissan Slovenija, Ljubljana)