RENAULT CAPTUR: Metamorfoza samozavesti

NA PREIZKUŠNJI: RENAULT CAPTUR TCe 130 EDC Edition One

Metamorfoza opredeljuje drugačno vsebino in preoblikovano podobo, skratka spremembe in preobrazbe, ki jih je mogoče videti ali pa samo čutiti. Potem, ko je skoraj sedem let v razredu kompaktnih urbanih križancev kraljeval skoraj sam, je preobrazbo doživel tudi Renault Captur. V tej skupini je zdaj pisana druščina vsaj dvajsetih agresivnih tekmecev, s katerimi se Renaultov predstavnik v novi generaciji bori s svežo podobo, prostorno notranjostjo in tudi  boljšo tehnološko podkovanostjo.

Pri Renaultu sicer pravijo, da je Captur res povsem nov in da je hkrati ohranil osnovno idejo. A že prvi pogled razkriva, da je ta urbani križanec kar občutno večji od predhodnika, predvsem pa je njegova zunanjost precej bolj samozavestna, zelo mladostna in temu primerno dopadljiva. Oblikovno izstopata tako sprednji kot zadnji del, ne gre spregledati drzno oblikovanih svetlobnih teles s svetečimi diodami. Iz nekdanjega malčka se je torej Captur prelevil v zelo resen avtomobil, ki lahko hodi v zelje tudi bratoma Meganu in celo Scenicu. V dolžino je namreč v primerjavi z upokojenim predhodnikom pridobil 11 centimetrov dolžine in zdaj meri 4,23 metra. To se seveda krepko odraža v prostornosti potniške kabine in prtljažnika, ki ob vzdolžnem pomiku zadnje klopi v osnovni postavitvi sprejme 536 litrov prtljage in tovora. Res je, da na zadnji klopi ni izjemnega prostorskega razkošja, kakršnega bi si na primer želele petčlanske družine, vendar pa  je v potniškem prostoru veliko bolj ali manj uporabnih odlagalnih prostorov.

Notranji arhitekti so si zamislili  instrumentno ploščo, ki jo zaznamujejo digitalni merilniki, velik komunikacijski zaslon in tako imenovana lebdeča konzola, kadar je avtomobilu namenjen  samodejni menjalnik. Preglednost merilnikov, ki so kajpak digitalni, je skoraj vzorna,  k sreči je pod osrednjim komunikacijskim  zaslonom z izbirnikom, ki omogoča celo vrsto različnih nastavitev, tudi nekaj običajnih stikal za nekaj najbolj  nujnih opravil. Stikala za uravnavanje klimatizacije so vrtljiva in skoraj natanko takšna kot v Daciinem Dusterju ali pa v še povsem svežem Renaultu Cliu. Ne gre spregledati, da so materiali armaturne plošče in notranjih oblog neprimerno bolj kakovostni kot so bili v prvotnem Capturju in tudi izdelava se zdi brezhibna.

Pri motorni ponudbi je kar precej izbire, na voljo so trije bencinski in dva dizelska pogonska stroja, vsi seveda »dihajo« s pomočjo prisilnega polnjenja. Med bencinskimi je zdaj že znani 1,3-litrski štirivaljnik dobra izbira, še posebej, če je v družbi 7-stopenjskega samodejnega menjalnika z dvojno sklopko. Ta kombinacija tudi v šibkejši izvedbi namreč hkrati omogoča živahno pospeševanje (ki je na trenutke celo preveč grobo) in lagodno vožnjo.  Kadar se vozniku zazdi, da je vozne dinamike premalo, lahko samodejnemu menjalniku ukazuje z vzvodoma ob  volanu in docela izkoristi motorni navor, katerega  krivulja doseže svoj  vrh že pri zelo nizkih vrtljajih.

Captur se izkaže tudi z vodljivostjo in lego na cesti.  Volanski mehanizem vozniku posreduje precej natančne informacije in podvozje  je naravnano predvsem na potniško udobje. Seveda pa ta avtomobil vseeno ne premore tako izrazite športnosti kot njegov manjši brat Clio, s katerim si delita dobršen del podvozja.

Ker dandanes ne gre drugače, je Captur seveda opremljen tudi s številnimi sistemi in pripomočki za varno in udobno vožnjo ter povezljivost, oziroma dostopom do spletnih storitev. Nivoji opreme so razdeljeni tako, da je osnovna izvedba razmeroma špartanska, za dobro opremljenega  urbanega križanca pa  se cena kaj hitro povzpne preko dvajsetih tisočakov.

TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: RENAULT CAPTUR TCe 130 EDC Edition One, 5 vrat, 5 sedežev

Motor in menjalnik: štirivaljni, bencinski s turbinskim polnilnikom, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1333 ccm, 96 kW (130 KM) pri 5000 v/min, največji navor 240 Nm pri 1600 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na prednji kolesi, 7-stopenjski samodejni menjalnik z dvojno  sklopko.

Zmogljivosti in poraba: najvišja hitrost 193 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 9,6 s, poraba goriva 6,2 – 6,6 l/100 km (WLTP), izpust CO2: 139-150 g/km

Mere in mase: dolžina 4,228 m, širina 1,797 m, višina 1,566 m,  medosna razdalja 2,639 m,  prostornina prtljažnika 536 l, masa praznega vozila 1381 kg, največja dovoljena masa 1816 kg, dovoljena obremenitev strehe – kg.

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije.

Cena izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 23.290 EUR (Renault Nissan Slovenija, Ljubljana)