NISSAN X-TRAIL: Zamegljeno bistvo

NA PREIZKUŠNJI: Nissan X-Trail 1.3 DiG DCT Tekna

X-Trail je v prvi generaciji pod Nissanovo streho veljal za klenega terenca s prepričljivimi lastnostmi izven asfaltiranih cest. Leta in tudi delno umetno ustvarjena pričakovanja kupcev pa so prinesla spremembe in zdaj je pred dvema letoma osveženi model zasidran v vrstah športnih terencev  modernih časov, kjer bolj kot plezalne sposobnosti, štejejo prostornost, udobje in prilagodljivost.

Zunanja podoba še vedno zna ugajati tistim, ki imajo v spominu resnejše terence,  čeprav je v primerjavi s prvotno krepko zmehčana. Trditev, da se zunanjosti poznajo leta,  bi bila pretirana, medtem, ko so znamenja priletnost vidna v notranjosti. Potniška kabina se sicer lahko pohvali s prostornostjo, poleg tega X-Trail premore tudi vzdolžno pomično zadnjo klop, prostoren prtljažnik z ravnim dnom in razmeroma visokim nakladalnim robom, ter popestritev notranjega okolja z živahnimi barvnimi odtenki.

Pred voznikovimi očmi je armaturna plošča, ki izhaja iz preddigitalne dobe, kar je ljubite ljem klasičnih merilnikov in mehanskih stikal zelo verjetno všeč. Ne glede na priljubljenost digitalnih instrumentov, s osrednji komunikacijski zaslon na dotik z ne najboljšo ločljivostjo, rahlo zapleteno logiko in zakasnjeno odzivnostjo ne zasluži kaj več kot povprečno oceno.

V kombinaciji z 1,3-litrskim bencinskim štirivaljnikom se zdi razmeroma velik X-Traill kar nekoliko nebogljen, a pogonski stroj, ki je bil  razvit v sodelovanju z Daimlerjem in se vrti v kar nekaj Mercedes-Benzovih in Renaultovih modelih, je bolj suveren kot obetajo številke. Seveda bi bil ta motor, ki mu pri delu pomaga turbinski polnilnik, prešibak za terenske podvige, omogoča pa dovolj dinamično cestno vožnjo, nenazadnje je pogonska sila vselej usmerjena samo k prednjemu kolesnemu paru.  Priganjanje mu je precej po volji in ga pospremi z rezko melodijo, vendar del njegove energije nevtralizira 7-stopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik, ki občasno deluje nekoliko neodločno, pri speljevanju pa precej hitro povzroči vrtenje pogonskih kole v prazno.

Vožnja je razmeroma udobna, nagibanja karoserije je komaj zaznavno in kljub terenski zasnovi se zdi, da takšnemu X-Trailu bolj ležijo asfaltirane ceste kot luknjasti makadam. Vsekakor pa se v avtomobile te vrste že dolgo ne vstopa več z blatnimi škornji, ampak s športnimi copati.

TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 2WD DCT Tekna, 5 vrat, 5 sedežev

Motor in menjalnik: štirivaljni, bencinski s turbinskim polnilnikom, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1332  ccm, 117 kW (160 KM) pri 5500 v/min, največji navor 270 Nm pri 1.800 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na prednji kolesi, 7-stopenjski samodejni menjalnik.

Zmogljivosti in poraba: najvišja hitrost 198 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 11,5 s, poraba goriva 6,8 l/100 km, izpust CO2: 131 g/km

Mere in mase: dolžina 4,690 m, širina 1,830 m, višina 1,740 m,  medosna razdalja 2,705 m, masa praznega vozila 1461 kg, največja dovoljena masa 1885 kg, prostornina prtljažnika 565 l

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije

Cena izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 29.150 EUR (Renault Nissan Slovenija, Ljubljana)