NISSAN QASHQAI: Drugačna razmerja

NA PREIZKUŠNJI: NISSAN QASHQAI 1.7 DCI 150 TEKNA X-TRONIC

Štirikolesni pogon v kombinaciji z 1,7-litrskim turbodizelskim štirivaljnikom, pri enem najbolj priljubljenih športnih terencev predstavlja dodatno možnost za zahtevnejše voznike. Motorni novinec je razmeroma dobro založen z močjo in je zaradi visokega navora naglo odziven, le povsem spodaj, v vrtljajski kleti mu delo ne gode najbolj. Pri delovnih vrtljajih pa svoje delo opravlja tiho in mirno, tudi poraba goriva je vsekakor zmerna.  V kombinaciji s samodejnim menjalnikom, ki deluje s sedmimi umetno ustvarjenimi prestavnimi razmerji, vse skupaj deluje gladko in harmonično.

Štirikolesni pogon je uporaben predvsem na mokri cesti, kajti zaradi dobrega oprijema je Qashqaija težko spraviti s poti, vozniku pa ponuja občutek sproščenosti in varnosti.  A vendar,  z njim raje na asfaltno podlago kot luknjasto gorsko cesto in to še posebej velja, ko so na estetskih aluminijastih platiščih 19-palčne nizkopresečne gume in na makadamskih poteh, se potnikom lahko prikrade občutek zaz navanja vsakega kamna  grbine.

Na gladkem asfaltu pa se Qashqai izkaže kot dobro vodljiv avtomobil, ki zvesto uboga voznikove ukaze z volanom in vzmetenje dobro prenaša cestne grbine. Motor z razmeroma skromno nazivno močjo je zaradi visokega navora dobro odziven, le povsem spodaj, v vrtljajski kleti mu delo ne gode najbolj. Pri delovnih vrtljajih pa svoje delo opravlja tiho in mirno, tudi poraba goriva je vsekakor zmerna.

Qashqaijev zunanji videz nikoli ni bil pod vprašajem, z pred nedavnim nekoliko preoblikovanim sprednjim delom je zdaj videti še bolj športno kot je bil prej, svoj pečat dodajata tudi žarometa, ki pri najboljšem nivoju opreme svetita v LED tehniki. V notranjosti preseneti predvsem skrbna izbira materialov, čeprav črne obloge vrat z vložki s kovinskim videzom neprepričljivo ustvarjajo vtis prestižnosti, ki ga popravljajo v kakovostno usnje oblečeni sedeži.

  Voznikovo delovno mesto je zasnovano s pravšnjo mero redoljubnosti; pred voznikovimi očmi so merilniki z dobro berljivo grafiko ter osrednji komunikacijski zaslon na dotik s poenostavljenim izbirnikom, ki vključuje tudi kamero za 360-stopinjski pogled. Sprednja sedeža sta dobro odmerjena in čvrsto oprimeta telo, kar je predpogoj za dobro sedenje, zadaj je prostora manj kot ga obetajo zunanje mere, a še vseeno dovolj za udobno potovanje vsaj dveh ne prav visokoraslih najstnikov. Tudi prtljažnik ni med največjimi v razredu, a zato ponuja prostorsko razdelitev z dvojnim dnom.

Odgovorov na vprašanje zakaj je prav Qashqai v vrhu lestvice priljubljenosti križancev, je več, in očitno so pri Nissanu tudi s to različico kljub nič kaj prizemljeni ceni, našli pravo kombinacijo estetike, zmogljivosti in notranje vsebine.

TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: Nissan Qashqai 1.7 dCi 150 TEKNA X-TRONIC, 5 vrat, 5 sedežev

Motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1749  ccm, 112 kW (150 KM) pri 3500 v/min, največji navor 340 Nm pri 2.000 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na vsa kolesa, 7-stopenjski samodejni menjalnik.

Zmogljivosti in poraba: najvišja hitrost 200 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 9,5 s, poraba goriva 5,8 l/100 km, izpust CO2: 154 g/km

Mere in mase: dolžina 4,394 m, širina 1,806 m, višina 1,590 m,  medosna razdalja 2,644 m, masa praznega vozila 1580 kg, največja dovoljena masa 2110 kg, prostornina prtljažnika 430/1585 l

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije

Cena izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 33.050 EUR (Renault Nissan Slovenija, Ljubljana)