NISSAN MICRA: Mladost zgodnjih zrelih let

NA PREIZKUŠNJI: Nissan Micra 1.0 IG-T 100 N-Connecta //

Nissan je pred tremi leti z Micro pete generacije naredil popolni oblikovni, tehnični in nenazadnje tudi miselni preobrat. A ker čas v avtomobilskem svetu teče izjemno hitro, najmanjši Nissanov model ni več v rosnih, ampak že kar v zrelih letih in zato je bila smiselna »srčna operacija«.

Micra ima namreč od  lanskega leta pod motornim pokrovom novi 1,0-litrski prisilno polnjeni bencinski trivaljnik, ki v šibkejši izvedbi iztisne iz sebe 74 kilovatov moči in solidno zalogo navora. Brez sence dvoma je boljši od svojega prostorninsko nekoliko manjšega predhodnika, izkazuje živahnost med vožnjo v urbanem okolju, na odprtih cestah pa bi se menjalniku prilegla še šesta prestava. S tem pogonskim strojem so lahko zadovoljni predvsem vozniki, ki od avtomobila ne pričakujejo adrenalinskih pospeškov. Kljub temu, da motor zvezno vleče že od nizkih vrtljajev naprej, se zdi, da mu manjka nekaj prepotrebne energije in značilen trivaljniški zvok že kmalu začne nadležno opozarjati, da je treba prestaviti navzgor. S prednjima MacPhersonovima vzmetnima nogama in zadnjo poltogo premo ter z natančnim volanskim mehanizmom se Micra dobro znajde tudi v hitreje voženih ovinkih, podvozje pa vsekakor zmore več kot lahko ponudijo pogonski stroji.

S 3,99 metra dolžine in osnovnim 300-litrskim prtljažnikom se Micra uvršča v povprečje svojega razreda in, kar je najbolj pomembno, še vedno zna prepričati s svojo energično zunanjostjo. Tudi počutje za volanom zna biti mladostno. Potniška kabina najprej preseneča s prostornostjo v sprednjem delu, nato z racionalnim oblikovanjem armaturne plošče, ki je lahko dvobarvna, pri čemer so barvni vložki usklajeni z barvo karoserije. Plastika je bolj kakovostna, kot je običajno v tem avtomobilskem razredu in vozniku za volanom ni hudega. Pred seboj ima urejeno armaturno ploščo, dobro prilegajoč volan z ukazovalnimi stikali za radio in potovalni računalnik, pregledne merilnike in velik komunikacijski zaslon na dotik, Na njem se poleg slike zadnjega dela avtomobila prikazujejo podatki navigacije in ostalih sistemov, omogoča pa tudi med mladostniki tako čislano vsestransko povezljivost, a za nekatere druge tehnološke posladke je treba doplačati.

In tudi sicer Micra ni med najcenejšimi avtomobili v razredu. Celo več, pri Nissanu jo porivajo v prestižni del razredne ponudbe, tako da priljubljenost pri kupcih v dobršni meri kroji predvsem cena.

 TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: Nissan Micra 1.0 IG-T 100 N-Connecta 5 vrat, 5 sedežev

Motor in menjalnik: trivaljni, bencinski s turbinskim polnilnikom, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 999  ccm, 74 kW (100 KM) pri 5000 v/min, največji navor 160 Nm pri 2750 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na prednji kolesi, 5-stopenjski ročni menjalnik.

Zmogljivosti in poraba: najvišja hitrost 184 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 10,9 s, poraba goriva 5,6 / 4,0 / 4,6 l/100 km, izpust CO2: 104 g/km

Mere in mase: dolžina 3,999 m, širina 1,743 m, višina 1,455 m,  medosna razdalja 2,525 m, masa praznega vozila 1060 kg, največja dovoljena masa 1550 kg, prostornina prtljažnika 300/1004 l, dovoljena obremenitev strehe – kg.

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije.

Cena izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 16.650 EUR (Renault Nissan Slovenija, Ljubljana)