Hyundai Ioniq 5 z navdihom

Električni novinec z oblikovnimi namigi preteklosti in s tehnologijo bližnje prihodnosti >>

Futuristična oblika 4,64 metra dolgega avtomobila s kar trimetrsko medosno razdaljo, z oglatimi površinami se navdihuje pri Hyundaijevem modelu Pony, ki je nastal pred štirimi desetletji. Notranjost je futuristična in spominja na prostor s svetlimi pastelnimi toni in udobnimi sedeži, katerih oblazinjenje in tekstil so delno narejeni iz trajnostnih vlaken. Pozornost pritegneta dva 12,25-palčna zaslona v belih okvirjih za prikazovanje osnovnih podatkov za vožnjo in komunikacijsko zabavne vsebine, ki sestavljata skupni element z jasno grafiko in intuitivnim delovanjem. Zadnjo klop je mogoče tudi električno premakniti za skoraj 14 centimetrov, osnovnih 527 litrov prtljažnika de poveča na skoraj 1600 litrov, dodatnih 57-litrsk predal je na voljo pod sprednjim pokrovom.

Ioniq 5 temelji na popolnoma novi platformi E-GMP, ki naj bi bila osnova za bodoče električne avtomobile skupine, ki bodo nastali pod znamko Ioniq. Ioniqu 5 bo že zelo kmalu sledila športna limuzina Ioniq 6, v doglednem času pa še večji športni terenec Ioniq 7. Pri Ioniqu 5 sta na voljo bateriji zmogljivosti 58 ali 72,6 kilovatnih ur ter pogon zadaj ali na vsa kolesa, v tem primeru je spredaj dodaten elektromotor. V kombinaciji z manjšo baterijo za pogon skrbi električni motor s 125 kilovati (170 KM) ali s 173 kilovati (235 KM), pri večji sta na voljo  zmogljivejši izvedbi s 160 kilovati (217 KM) s pogonom na zadnji kolesi in z 225 kilovati (306 KM), ko so pogonska vsa kolesa. Največji doseg z enim polnjenjem je po uradnih zapiskih do 480 kilometrov. Hitro polnjenje lahko v petih minutah v baterije dobavi toliko elektrike, da teoretično zadošča za 100 kilometrov vožnje. Popolnoma izpraznjena baterija se na hitri 350-kilovatni hitri polnilni postaji v najboljšem primeru v 18 minutah napolni na 80 odstotkov, kar je zasluga 800-voltnega napetostnega sistema. Z 220 kilovati polnilne moči glede na zmogljivost baterije polnjenje traja med 44 in 57 minutami in pri izmeničnem toku na 11-kilovatni zidni omarici slabih pet ali dobrih šest ur.

Ioniq 5 dosega najvišjo hitrost 185 kilometrov na uro in lahko vleče do 1.600 kilogramov težak priklopnik kar sta v svetu električnih avtomobilov zelo dobri številki in to ga na konkurenčni lestvici električnih avtomobilov postavlja precej visoko. Na slovenski trg novinec prihaja s cenami med 43.500 in 59.800 evrov, od česar je treba odšteti še državno podporo za električna vozila.