Fiat 500 se priklaplja na elektriko

Malček je prvi Fiatov električni avtomobil in je zdaj že naprodaj tudi na slovenskem trgu >>

Pri Fiatu  so mnenja, da je čas, da ikonični model 500 svojo priljubljenost izkoristi za prispevek k boljšemu okolju. In zato ima zdaj tretja generacija električni pogon z litij-ionsko baterijo z zmogljivostjo 23,7 ali 42 kWh, ki omogoča doseg do 320 kilometrov. Za optimizacijo časa polnjenja je novi električni Fiat 500 lahko opremljen s sistemom hitrega polnjenja baterije z močjo 85 kW. V samo petih minutah se baterija napolni do te mere, da omogoča dovolj energije za 50 kilometrov vožnje. Hiter polnilnik lahko v samo 35 minutah baterijo napolni tudi do 80 odstotkov. Na voljo so tudi rešitve s sistemom za polnjenje, ki ga je mogoče priključiti v običajno električno vtičnico.

Na izbiro so trije načini vožnje, osnovni optimizira porabo energije in tako omogoči, doseg cilja, določenega v navigacijskem sistemu ali najbližjo polnilno postajo. Ta način prilagaja najvišjo hitrost, omejeno na 80 kilometrov na uro, odziv pospeševalnika, da zmanjša porabo energije, ter izklop klimatske naprave in ogrevanja sedežev. Gre za najboljši približek vožnji z običajnim motorjem z notranjim zgorevanjem, medtem ko naslednji način aktivira funkcijo vožnje z eno stopalko. Sprostitev stopalke namreč povzroči veliko večje pojemanje hitrosti kot pri običajnem motorju z notranjim zgorevanjem, skoraj tako, kot če bi pritisnili na zavoro. V vsakem primeru pa je treba pritisniti zavoro, da se avto popolnoma ustavi.

Pri visokonapetostni litij-ionski bateriji s kapaciteto 23,7 kWh je izhodna moč motorja 70 kW (95 KM), kar zagotavlja največjo hitrost 135 km/h ter pospešek od 0-100 km/h v 9,5 sekundah. Pri bateriji s kapaciteto 42 kWh je izhodna moč motorja 87 kW (118 KM), kar zagotavlja največjo hitrost 150 km/h ter pospešek od 0-100 km/h v 9 sekundah

Električni Fiat 500 obvlada avtonomno vožnjo druge stopnje in je  opremljen s številnimi asistenčnimi sistemi med drugim za nadzor mrtvega kota, samodejno zaviranje v sili,  za prepoznavanje utrujenosti voznika in za opozarjanje na nenamerno spremembo voznega pasu. Električni malček je za 6 cm širši in 6 cm daljši, medosna razdalja je podaljšana za 2 cm, kolesa pa so večja in bolj narazen. Notranjost vozila je popolnoma nova, s široko in tanko armaturno plošča ter z modularnimi rešitvami za shranjevanje med obema sprednjima sedežema, kjer je bil prvotno nameščen menjalnik  predstavlja Na slovenskem trgu je novinec naprodaj za 28.440 evrov, z že vključenim rednim popustom, dodatnim popustom v primeru financiranja in s subvencijo Ekosklada.