Dacia Spring za električni uvod

Na slovenski trg prihaja najcenejši (mestni) štirikolesnik, prilagojen osebni in poslovni uporabi >>

S prihodom električnega mestnega malčka Spring (angleška beseda za pomlad) romunska Dacia tudi na slovenskem trgu vstopa v obdobje postopnega prehoda v električno mobilnost. Ne gre za povsem nov avtomobil, ampak za predelavo Renaultovega modela, ki so ga leta 2015 namenili indijskemu in kasneje še kitajskemu trgu, zdaj pa se ustrezno prirejen evropskim predpisom podaja tudi na večji del stare celine.

Spring v dolžino meri le 3,73 metra in je zato primeren predvsem za urbana središča in bližnjo okolico, čeprav zunanjost in oddaljenost  od tal napeljujeta na podobo športnega terenca. Pogonu je namenjen električni motor s 33 kilovati, ki ga z elektriko oskrbuje baterija z zmogljivostjo 27,4 kilovatne ure. Z enim polnjenjem je mogoče prevoziti do 230 kilometrov, v mestni vožnji, kjer so hitrosti nižje in pospeški manj siloviti, pa bi se razdalja lahko približala 305 kilometrom.

Posamičnim kupcem sta namenjeni izvedbi comfort in comfort plus, različica Business je prilagojena za podjetja in ponudnike souporabe avtomobilov, v letu 2022 pa prihaja še dostavni Spring Cargo z 1,1 kubičnega metra velikim tovornim prostorom in nosilnostjo 330 kilogramov. V osnovni opremi je med drugim ročna klimatska naprava, pri višjem pa tudi komunikacijski zaslon z navigacijo.

Na preizkusnem trčenju Euro NCAP je Spring namreč dobil samo eno zvezdico, hkrati pa je žrtev nizkocenovnosti tudi pri državnih vzpodbudah, saj kupci ne morejo v celoti izkoristiti subvencije v višini 4.500 evrov, ker je po novem omejena na največ 20 odstotkov vrednosti vozila. Če bi bilo drugače, bi bil novinec lahko še nekoliko cenejši, tako pa je izhodiščna cena 13.512 evrov (z vključeno subvencijo Eko sklada).