DACIA SANDERO: Odprta pot naprej

Test: Dacia Sandero Comfort TCe 90

Najpomembnejši model romunske avtomobilske tovarne je z novo generacijo dobil možnost za odločnejše postavljanje ob bok bolj uveljavljenim razrednim imenom in hkrati za s spogledovanje s kupci, ki so se doslej obračali stran od vsega, kar je bilo na voljo pri znamki Dacia. Sveža podoba in kar precej nove vsebine sta namreč Sandera prelevila v všečen in samozavesten  avtomobil, ki ga zaznamujejo velika maska z ozkimi žarometi, ki zdaj lahko svetijo s svetilnimi diodami, dinamičen bočni profil in zadek, ki se ga ne bi sramovala tudi slavna imena avtomobilskega oblikovanja.

Osnova je enaka, kot jo ima povsem Renault Clio pete generacije in nova platforma je snovalcem omogočila več kreativnosti s karoserijskimi deli, varnostnimi elementi in pogonsko tehniko, med vsem tem pa je največja pridobitev prostornejša in širša potniška kabina. Udobje je več kot solidno in počutje v notranjosti je precej boljše kot v prejšnjem modelu. Pomemben del k temu prispevata dobro odmerjena prednja sedeža z dovolj dolgim sedalnim delom in tudi namestitev na zadnji klopi je, seveda ob upoštevanju dolžine avtomobila, razmeroma udobna. Zadaj je za dodatne štiri centimetre prostora, a je treba vedeti, da gre raztegovanje potniškega dela nekoliko tudi v škodo prtljažnika, ki meri osnovnih 328 litrov, kar je v tem velikostnem razredu povprečna vrednost, z zlaganjem zadnje sedežne klopi pa se prostor za prtljago poveča na solidnih 1.108 litrov.

Digitalizacija je v svet romunske avtomobilske znamke vstopila le delno, a tega ne navajam v slabšalnem pomenu. Merilnika hitrosti in motornih vrtljajev sta namreč ostala analogna, a sta zelo dobro pregledna, čeprav brez živobarvne grafike in migetajočih številk. Zabavne elektronike je povsem dovolj na velikem osrednjem komunikacijskem zaslonu, ki je kooperativen, pregleden in uporabniško prijazen. Ob njem je lahko še snemljiv nosilec za pametni telefon, obe napravi pa se seveda znata povezati in komunicirati.

Motorna izbira je precej omejena, kajti dizelskega motorja ni več in treba se je sprijazniti z bencinskim trivaljnikom, ki kljub razmeroma skromni moči solidno opravlja svoje delo. Kljub temu da se navorna krivulja do vrhnje točke povzpne že pri 2.000 vrtljajih, se vsa moč sprosti precej višje, tik pred območjem, ko začne motor z zvokom sporočati vozniku, da priganjanja v visoke vrtljaje nima preveč rad. Hkrati pa s tem opozarja tudi na razmeroma šibko zvočno izolacijo motornega prostora. Tudi pri vožnji v daljše klance trivaljnik kljub prisilnemu polnjenju s pohajanjem sape razmeroma hitro pokaže svojo šibkost in zahteva prestavljanje navzdol. Na odprti, ravni cesti je precej drugače. Tam avtomobil brez težav doseže največjo dovoljeno avtocestno hitrost, čeprav za pospešek do 100 kilometrov na uro potrebuje 11,7 sekunde. Šeststopenjski ročni menjalnik si zasluži pohvalo za natančnost in dobro preračunana prestavna razmerja, zlasti šesta prestava je naklonjena daljšim relacijskim vožnjam. Poraba bencina ni med najnižjimi, komaj pogojno še nekako v okvirih zmernosti.

Sandero razmeroma mehko požira cestne grbine, kar je pravzaprav najboljša točka njegovega podvozja, pri hitri vožnji skozi ovinke rahlo pozibavanje opozarja na morebitno precenjevanje zmožnosti podvozja in tudi roke na volanu začutijo, da informacije o stiku koles s podlago, niso stoodstotno natančne, medtem ko zavore, kljub temu da so zadaj bobnaste, vselej zanesljivo ustavijo avtomobil. Pasivna in aktivna varnost ostaja relativno šibka točka, čeprav je Sandero s sistemoma za zaznavanje vozil v mrtvem in za samodejno zaviranje ob nevarnosti naleta nekoliko napredoval tudi na tem področju.

Napredek skoraj vselej pomeni tudi višjo ceno in pri Sanderu velja enako, saj z boljšim nivojem opreme že zapušča območje nizkocenovnosti.

TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: Dacia Sandero Comfort TCe 90, kombilimuizina, 5 vrat, 5 sedežev

Motor in menjalnik: trivaljni, bencinski s turbinskim polnilnikom, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 999 ccm, 67 kW (91 KM) pri 4500 v/min, največji navor 142 Nm pri 1750 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči prednji kolesi, 6-stopenjski samodejni ročni menjalnik.

Zmogljivosti in poraba: najvišja hitrost 178 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 11,7 s, poraba goriva  5,3 l/100 km, izpust CO2: 120 g/km

Mere in mase: dolžina 4,088 m, širina 1,848 m, višina 1,499 m,  medosna razdalja 2,604 m, masa praznega vozila 1087 kg, največja dovoljena masa 1562 kg, prostornina prtljažnika 328/1108 l, dovoljena obremenitev strehe – kg.

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije.

Cena izvedbe brez popustov in dod. opreme: 12.590 EUR (Renault Nissan Slovenija)