CITROËN C5 AIRCROSS: Domiseln izhod v sili

NA PREIZKUŠNJI: CITROËN C5 AIRCROSS 2.0 BLUE HDI 180 EAT8 SHINE //

Ob naglem izumiranju limuzin in kombijev srednjega razreda tržnim strategom pri francoskem Citroenu pravzaprav ni preostalo drugega kot narediti avtomobil za hiter vstop med srednje velike športne terence. Zgodovinski spomin sicer še seže do zanimivega, a ne pretirano uspešnega C5, toda časi tovrstnih avtomobilov so, z redkimi izjemami, vsaj za nekaj časa mimo.

Zdaj modne smernice narekujejo športne terence  v skoraj vseh velikostnih razredih in čeprav C5 Aircross ni popolnoma nov, ker ga že nekaj časa poznajo na Kitajskem, je dodobra premešal karte med tekmeci na stari celini in seveda tudi v okviru koncerna PSA, kjer sta na skupnih osnovah nastala Peugeot 3008 in Opel Grandland X.

Na zunaj je največji Citroenov križanec hitro prepoznaven, predvsem zaradi značilnega videza sprednjega dela, ki ga tvorijo v dve vrsti razdeljena sprednja svetlobna telesa ter razpotegnjena maska hladilnika. Na drugih delih karoserije je oblikovne izrazitosti nekoliko manj, vendar se CC5 Aircross še vedno jasno razlikuje od bližnjih sorodnikov.

Po vstopu v notranjost voznika in potnike objamejo razkošno odmerjeni sedeži, ki imajo pod prevlekami posebno anatomsko oblikovano peno. Pri Citroenu se namreč še vedno hvalijo z udobjem in ta avtomobil ga premore dovolj, tudi zaradi treh posameznih sedežev v drugi vrsti in družinsko velikega prtljažnika.

Prijetno presenečenje je vzmetenje s programiranimi hidravličnimi omejevalniki, ki pripomorejo k izdatnejšemu blaženju cestnih grbin. Tehnično je ta dodatek sicer precej daleč od nekdanjega že skoraj pozabljenega hidraktivnega vzmetenja, je pa precej učinkovit. Nekoliko začudenja vzbuja glasnost 2,0-litrskega turbodizelskega motorja, ki v navezi z 8-stopenjsko avtomatiko deluje zelo uglajeno in brez obotavljanja uboga voznikov ukaze že brez nastavitve na športni vozni način. Sunkovitega pospeševanja ni, niti ga v avtomobilu, ki stavi na udobje, ne gre pričakovati. Bolj je zaznavna odsotnost štirikolesnega pogona, ki ga v nobeni kombinaciji pri tem avtomobilu ni. Nekakšen nadomestek je izbirnik za različne vozne podlage, a vrtenje okroglega stikala za prilagajanje razporeditve navora je bolj pesek v oči,  saj ne more nadomestiti gnanega oprijema vseh štirih koles. Tako malce resnejša vožnja s C5 Aircrossom po brezpotju ostaja pobožna želja, kljub temu, da je od tal oddaljen kar 23 centimetrov.

Kot se za sodobne čase spodobi, je instrumentna plošča v večji meri digitalizirana in voznik si  lahko prilagodi količino in podobo informacij, ki jih želi gledati na merilnikih. Malce preglavic utegne povzročati upravljanje osrednjega komunikacijskega zaslona na dotik, ki je nekoliko obotavljivo odziven, poleg tega pa je tik pod njim skupek virtualnih stikal, ki se jih prsti lahko nehote dotaknejo tudi takrat, ko ni treba.  A vendar z nekaj privajanja tudi te tegobe ni več.

Za C5 Aircross sicer velja, da gre kljub nekaterim manjšim spodrsljajem za dobro uravnotežen  avtomobil, z niti ne pretirano zasoljeno ceno. Samozavestno se postavlja ob bok uveljavljenim imenom v razredu srednje velikih križancev. Izziva jih predvsem s privlačno podobo in ugodnim potovalnim udobjem, ne pa tudi s štirikolesnim pogonom, ki pa v tem razredu že nekaj časa ni več nujnost.

TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: CITROËN C5 AIRCROSS 2.0 BLUE HDI 180 EAT8 Shine, 5 vrat, 5 sedežev

Motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1997  ccm, 130 kW (177 KM) pri 3750v/min, največji navor 400 Nm pri 2750 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na prednji kolesi, 8-stopenjski samodejni menjalnik.

Zmogljivosti in poraba: najvišja hitrost 211 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 8,6 s, poraba goriva 4,6/5,3/4,8 l/100 km, izpust CO2: 126 g/km

Mere in mase: dolžina 4,500 m, širina 1,859 m, višina 1,695 m,  medosna razdalja 2,730 m,  prostornina prtljažnika 580/1630 l, masa praznega vozila 1711 kg, največja dovoljena masa 2110 kg, dovoljena obremenitev strehe – kg.

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije.

Cena izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 34.250 EUR (C-Automobil Import, Ljubljana)