CITROEN C3: Tradicija s prihodnostjo

NA PREIZKUŠNJI: CITROEN C3 ORIGINS 1.2 PureTech 82 //

Pri francoskem Citroenu so lani zaznamovali stoto obletnico nastanka oziroma stoletje  dolge in tudi burne, z inovacijami, domiselnostjo in napredno tehniko prežete zgodovine, ki se je vselej zrcalila v njihovih avtomobilih. Častitljivo obletnico so proslavili tudi s posebno serijo modelov z oznako Origins, ki napeljuje na povezovanje slavne zgodovine z vznemirljivo prihodnostjo.

Citroen C3 sicer zaradi dinamične  okroglolične zunanjosti sodi med najbolj izstopajoče avtomobile v svojem razredu, z jubilejno opremo pa je imel še nekaj dodatnih poudarkov, na primer  posebno obliko kolesnih pokrovov, barvne dodatke v odbijačih, črno streho z vzorcem in posebne sedežne prevleke.

Potniška kabina je za ta  velikostni razred oziroma za nekaj milimetrov manj od štirih metrov zunanje dolžine, razmeroma prostorna, čeprav predvsem zadnji del boleha za primanjkljajem vzdolžnih centimetrov, kar pa je pri majhnih avtomobilih precej običajno. Kot tudi povprečni 300-litrski prtljažnik, ki tudi ob zloženi zadnji klopi sprejme manj kot kot kubični meter prtljage ali tovora. Voznikov delovni prostor je  dovolj, če ne celo preveč razgiban. Nekatere nastavitve, na primer klimatizacijo, je namreč mogoče opraviti samo preko osrednjega komunikacijskega zaslona na dotik, ki se odziva nekoliko neodločno. No, v tolažbo je, da je mogoče v sistem prezrcaliti aplikacije s pametnega telefona, a tudi to gre samo s pomočjo kabla.   

Glede zmogljivosti motorno najšibkejši C3 zadovoljuje voznike, ki jim ni mar za dinamično vožnjo, ampak  se radi prepuščajo ležernosti na mestnih in podeželskih cestah. Trivaljni 1,2-litrski pogonski stroj namreč diha brez pomoči prisilnega polnjenja, kar krepko hromi njegovo elastičnost. Pravzaprav se zdi, da ima motor kar precej naporno delo,  zaradi skromnega navora rabi veliko priganjanja, a se mu hkrati upira z naraščanjem hrupa in bencinske žeje, ki kar znatno presega tovarniške obljube. Tudi petstopenjski ročni menjalnik je že doživel svoje najboljše čase in ima nekaj težav z natnčnostjo.

C3 seveda ni narejen za divjanje skozi ovinke; pri prehitrem vstopu v zavoj zna zaigrati siljenje  zadka navzven in tudi sicer informacije, ki jih posreduje volan o stiku koles s podlago, niso na najvišji kakovostni ravni. Drži pa kot pribito, da je podvozje uglašeno predvsem na potniško udobje in avtomobil mehko požira cestne grbine.

Čas seveda tudi v avtomobilskem svetu teče (pre)hitro in zdajšnji C3 bo še letos dobil naslednika, ki bo izpopolnjen predvsem z novimi tehnološkimi posladki. Do takrat pa je tudi zdajšnji model povsem solidno prevozno sredstvo.

TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: Citroen C3 Origins 1.2  PureTech 82, kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev

Motor in menjalnik: trivaljni, bencinski, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1199  ccm, 60 kW (82 KM) pri 5750 v/min, največji navor 118 Nm pri 2.000 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na prednji kolesi, 5-stopenjski ročni menjalnik.

Zmogljivosti in poraba: najvišja hitrost 169 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 13,2 s, poraba goriva 5,8/4,2/4,8 l/100 km, izpust CO2: 132 g/km

Mere in mase: dolžina 3,996 m, širina 1,749 m, višina 1,490 m,  medosna razdalja 2,540 m, masa praznega vozila 1098 kg, največja dovoljena masa 1550 kg, prostornina prtljažnika 300/922 l

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije in možnost dodatnega jamstva

Cena izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 13.890 EUR (C Automobil Import, Ljubljana)