Več varnosti s povezanimi vozili

Pri Fordu preizkušajo tehnologijo, ki bi pomagala pri predvidevanju prometnih nesreč //

Konzorcij pod Fordovim vodstvom razvija inovativno orodje za izboljšanje varnosti v prometu s predvidevanjem, ki uporablja podatke povezanih vozil in inteligentnih senzorjev ob cesti, to pa bi lahko pomagalo zagotoviti varnejšo in preprostejšo vožnjo v mestih in večjih naseljih.

Vsako leto življenje na cestah po svetu izgubi 1,3 milijona ljudi. oziroma približno 3700 vsak dan, poškodbe v prometu pa so osmi glavni vzrok smrti. Poleg vpliva na ljudi imajo nezgode tudi znatne finančne posledice, po ocenah britanskega ministrstvo za promet letni gospodarski stroški zaradi prometnih nezgod znašajo približno 38,5 milijarde evrov).

Nova tehnologija za varnost v prometu, ki temelji na pridobljenih podatkih, bo analizirala informacije povezanih vozil, pametnih senzorjev ob cestah in podatke lokalnih služb, ter predvidela verjetne lokacije in možne bistvene vzroke žarišč, ki ogrožajo prometno varnost. Tovrstni vpogledi bodo omogočili mestom preventivno ukrepanje pri odpravljanju težav na cestah in v križiščih, ki najbolj ogrožajo udeležence v prometu.

Pri Fordu so že izvedli obsežne raziskave možnosti uporabe povezanih vozil in analiz predvidevanja za izboljšanje varnosti v prometu. Zdaj bo v sklopu 18-mesečnega projekta, ki se je začel letos poleti, na območju okrožja Oxfordshire in Londona prostovoljno povezanih do 700 osebnih in gospodarskih vozil. Podrobni telematski podatki flote vozil kot na primer uporaba zavorne stopalke in stopalke za pospeševanje ter kot volanskega obroča, bodo vključeni v analize skupaj z informacijami do 25 dodatnih pametnih senzorjev, ki jih bo v Oxfordshiru zagotovilo za zajem in razvrstitev podatkov iz prometa specializirano podjetje Vivacity Labs, kar bo skupno število uporabljenih senzorjev povečalo do 100.

Vivacityjevi senzorji ob cestah z uporabo algoritmov strojnega učenja zaznajo primere skorajšnjih trčenj in lahko analizirajo vzorce premikanja ranljivih udeležencev v prometu, kot so kolesarji in pešci, pa tudi nepovezanih vozil. Vsi podatki, ki jih delijo senzorji, so že pri viru anonimni z izbrisom posnetega videoposnetka, da so ceste varnejše brez vdora v zasebnost.

Strokovnjaki raziskovalnega središča za prometno varnost na Univerzi Loughborough bodo skupaj z ekipo za varnost v prometu ter spremljanje in analizo Fordovih globalnih podatkov analizirali podatke voznikov in vozil, svet okrožja Oxfordshire pa se bo osredotočal na to, kako lahko viri podatkov lokalnih organov v kombinaciji z orodjem z možnostjo predvidevanja izboljšajo varnost za vse udeležence v prometu.

Vpogled in analizo bodo uporabili za dodatno preverjanje in razvoj algoritma in orodja za digitalno prometno varnost v prilagodljiv sistem, ki bo koristil mestom in njihovim prebivalcem na vseh koncih sveta. Konzorcij si bo prizadeval tudi za odkrivanje dodatnih dejansko uporabnih aplikacij za vpogled v prometno varnost, povezano s predvidevanjem.

Projekt sledi dvema uspešnima preizkusoma v Londonu, v katerih so znanstveniki za analize podatkov oddelka Ford Mobility pregledali vzorec z več kot 1,6 milijona kilometrov povezanih vozil, da bi lahko s prepoznavanjem in analizo lokalnim uradom posredovali smernice za izboljšanje varnosti na različnih žariščih s povečano nevarnostjo v prometu na širšem območju Londona.

Priporočila za izboljšave so vključevale tudi uvedbo kamer za snemanje vozil, ki so prevozila rdečo luč na semaforju, obrezovanje vegetacije za boljšo vidnost prometnih znakov, dvojno višino znakov in signalov, preplastitev površine cestišča in opozorila na preveč štrleče pokrove jaškov. Oddelek Ford Mobility sodeluje tudi z organi v Kőlnu v Nemčiji in Valencii v Španiji, da bi odkrili dodatne načine, s katerimi bi lahko analiza informacij povezanih vozil in infrastrukture koristila urbani mobilnosti.