Luščine za avtomobilske žaromete

Ford in McDonald’s sodelujeta pri predelavi luščin kavnih zrn v avtomobilske dele //

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Družbi Ford Motor Company in McDonald’s ZDA bosta avtomobilom kmalu zagotovila kofeinski pospešek, saj bosta dele kavnih zrn, ki marsikomu pomagajo začeti nov dan, uporabila za izdelavo delov vozil, kot so ohišja žarometov. Vsako leto v postopku praženja odstopi na milijone kilogramov kavnih plev – posušenih luščin zrn. Zdaj bosta Ford in McDonald’s poskrbela za inovativno uporabo kar največjega dela tega materiala. Odkrili so namreč, da je možno luščine predelati v trpežen material za ojačenje določenih delov vozil.

Z ogrevanjem luščin pri visokih temperaturah in malo kisika, mešanjem s plastiko in drugimi aditivi ter predelavo v pelete je možno material preoblikovati v različne oblike. Kompozitni material, ki vsebuje kavne luščine, izpolnjuje zahteve glede kakovosti za izdelavo delov, kot so ohišja žarometov in drugi sestavni deli notranjosti. Tako izdelane komponente bodo približno 20 odstotkov lažje, za postopek oblikovanja pa bo treba do 25 odstotkov manj energije. Po Fordovih ugotovitvah so toplotne lastnosti komponent z vsebnostjo luščin znatno boljše od trenutno uporabljanih materialov. Ford je tokrat prvič uporabil luščine kavnih zrn za predelavo v izbrane dele vozil.

McDonald’s bo večji delež kavnih luščin iz svojih obratov v Severni Ameriki posredoval Fordu, ki jih bo nato uporabil za proizvodnjo delov za vozila. Sodelovanje med Fordom in McDonald’som je najnovejši primer inovativnega pristopa obeh podjetij, s katerim prisvojih izdelkih upoštevata okoljsko upravljanje. V projekt sta vključeni tudi podjetji Varroc Lighting Systems, ki dobavlja žaromete, in podjetje za predelavo kavnih luščin Competitive Green Technologies. Ford s povečanjem obsega trajnostnih materialov uspešno uresničuje cilj z uporabo recikliranih in obnovljivih plastičnih snovi v vozilih po vsem svetu.

McDonald’s si je zastavil cilj, da bo do leta 2025 vsa embalažo izdelkov za stranke iz obnovljivih in recikliranih materialov oziroma iz certificiranih virov. Obenem McDonald’s s sodelovanjem v konzorciju NextGen pomaga razviti kozarec oziroma skodelico z možnostjo recikliranja in/ali kompostiranja. Obe prizadevanji sta del McDonald’sove globalne pobude Scale for Good (Izkoristi obseg za dober namen), s katero želi svojo velikost in razširjenost uporabiti kot gonilo pomembnih sprememb. McDonald’s in Ford načrtujeta raziskovanje načinov za sodelovanje pri uporabi odpadkov kot virov tudi v prihodnje, da bosta tako še hitreje in uspešneje dosegla svoje cilje na področju trajnosti.