
Vremenske razmere v sredini marca so pogosto nestanovitne. Nenadne ohladitve, močni nalivi ali celo snežne plohe lahko hitro poslabšajo vozne razmere. Zakonodaja jasno določa, da morajo biti vozila v primeru zimskih razmer (sneg ali led na vozišču) opremljena z zimskimi pnevmatikami. Poleg tega lahko vozniki predvsem ponoči ali na senčnih predelih cest, na nadvozih, mostovih, naletijo na poledenelo vozišče, tako imenovani „črni led“, ki je pogosto neviden in zelo nevaren. Tudi pri nizkih temperaturah, ko je podlaga suha, letne pnevmatike ne zagotavljajo optimalnega oprijema, saj so prilagojene višjim temperaturam.

Sodobne zimske pnevmatike imajo izboljšane lastnosti, ki omogočajo varnejšo vožnjo tudi v prehodnem obdobju, med drugim zagotavljajo· boljši oprijem pri nizkih temperaturah tudi na suhi podlagi, učinkovitejše odvajanje vode in posledično zmanjšujejo nevarnost akvaplaninga in hitrejše doseganje optimalne delovne temperature, ki je pomembno za zavorno pot in stabilnost.
Nasprotno pa letne pnevmatike v hladnem vremenu slabše opravljajo svojo nalogo in lahko podaljšajo zavorno pot ter poslabšajo nadzor nad vozilom v kritičnih situacijah.