Volkswagen ID.3 kot znanilec sprememb

Novinec tudi na slovenskem trgu tlakuje Volkswagnovo pot v električno avtomobilsko prihodnost >>

Volkswagen tudi na slovenskem trgu vstopa v električno mobilnost. Prihod modela ID.3 predstavlja tretjo najpomembnejšo prelomnico znamke, po nesporno  legendarnem hrošču in po prvi generaciji Golfa.

ID.3 po velikosti in kombilimuzinski karoserijski zgradbi spada v spodnji srednji razred, torej tja, kjer že dolgo kraljuje Golf. V primerjav z njim  je 4,26 metra dolgi električni novinec, ki je nastal na novi Volkswagnovi platformi za električna vozila, nekoliko prostornejši in izdatnejši s potniškim udobjem, saj ima zasnovo prirejeno električnemu pogonu na zadnji kolesi.  V zadku je 385 litrski prtljažnik, ki je sicer soliden, ne pa tudi med večjimi v tem velikostnem razredu.

Ob povsem sveži zunanjosti, ki jo med drugim krasijo žarometi in zadnje luči s svetečimi diodami, je ID.3 v primerjavi z drugimi  Volkswagnovimi modeli precej drugačen tudi v notranjosti. Voznikovo delovno okolje je namreč v celoti digitalizirano in vse potrebno je razdeljeno na zaslon na volanskem drogu in na osrednjega, ki je namenjen večini funkcij in povezljivosti.

Motorno izbiro začenja najmočnejša izvedba s 150 kilovati, sledili bosta še srednja s 107 in najšibkejša s 93 kilovati. Sprva je  ID.3 opremljen z dvema posebnima paketoma 1st in 1st plus in z baterijo srednje zmogljivost (58 kWh), ki bo zadostovala za doseg do 420 kilometrov.  Kasneje bosta na voljo še dve izvedbi baterije, v osnovnem ID.3 bo zmogla 45 kWh in bo zadostovala do 330 kilometrov, najmočnejša  77 kWh pa celo do 550 kilometrov). Baterija bo imela osem let jamstva oziroma do 160 tisoč prevoženih kilometrov, v tem obdobju naj bi ohranila 70 odstotkov.

Za električnega novinca, so pri Porsche Slovenija od maja zbrali kar 140 prednaročil, do konca leta pa naj bi bilo na cestah 270  primerkov. Cene z baterijo srednje moči se brez subvencije pričnejo pri 38.207 evrih, z najmočnejšo znaša 47.719, z najmanj zmogljivo in z najšibkejšim motorjem pa bo ID.3 stal 30.839 evrov.

Bolj množičen prihod električnih avtomobilov ne prinaša samo sprememb v prodajne salone, ampak tudi v servisne delavnice. Pri Porsche Slovenija prilagajajo tudi tem izzivom in v svojo ponudbo pod blagovno znamko Moon uvajajo domače in javne polnilne naprave, sončne elektrarne ter hranilniki energije. Zraven spada  celotna storitev od svetovanja pri nakupu do osebnega preverjanja zmožnosti posameznega gospodinjstva. Najcenejša domača polnilna naprava stane 800 evrov, skupaj z montažo in modulom za dinamično vodenje pa okoli 1.600 evrov. Polnilnice in storitve znamke Moon niso namenjene samo lastnikom vozil koncerna Volkswagen, ampak tudi kupcem električnih vozil drugih znamk.