MERCEDES-BENZ CLS: eleganten in drugačen

NA PREIZKUŠNJI: MERCEDES-BENZ CLS 350d 4MATIC AMG Line //

Pred poldrugim desetletjem je prva generacija modela CLS krepko vzburkala čustva zapriseženih in tudi malo manj zvestih občudovalcev trikrake zvezde. Avtomobil limuzinske zasnove in kupejevsko prirezanega zadka je bil preprosto drugačen od tistih, ki so jih pri Mercedes-Benzu delali (do) takrat.

Druga generacija je nadaljevala poslanstvo, vendar se zdi, da je šele z novim, tretjim CLS-om, pri katerega podobi je imel glavno besedo najbolj proslavljeni slovenski avtomobilski oblikovalec Robert Lešnik, model ponovno popolnoma zaživel. CLS je zdaj rahlo daljši ter širši in nižji, kar še bolj poudarja njegovo napadalno športno držo. To velja predvsem za sprednji del z razmeroma dolgim motornim pokrovom, medtem, ko je kupejevsko ukrojeni zadek na prvi in drugi pogled nesporno  eleganten. Kot celota deluje skladno in sveže, zato se za njim ozirajo številne oči.

Prostornost potniške kabine v celoti ne odraža razkošnih zunanjih mer, a kljub temu voznik in sprednji sopotnik nimata razlogov za pritožbe glede udobja. Tudi potniki,  ki sedijo zadaj (zdaj so tam trije sedeži), imajo dovolj prostora za kolena in rame, nekaj centimetrov premalo ga je le za glave, kajti kupejevska strešna linija zahteva svoj davek. Zato pa je v 520-litrskem prtljažniku prostora več kot le za opremo za golf in CLS je glede tega postal precej bolj uporaben.

Voznikovo delovno mesto razkriva, da je CLS odločno zapeljal na pot digitalizacije  Na armaturni plošči namreč ni več klasičnih merilnikov in skoraj nič mehanskih stikal. Namesto tega sta pred voznikovimi očmi  in na sredini velika oziroma široka digitalna zaslona; prvi prikazuje merilnike v več grafičnih podobah, drugi je namenjen komunikacijskemu sistemu in navigaciji. Uravnavanje s konzolo na sredini ali z drsniki na volanskem obroču je vsaj na začetku razmeroma zahtevno in potrebno je privajanje, občasno se lahko zgodi kakšen »izlet« na območje ali funkcijo, kamor voznik ne želi.

Poudarjanje, da so v notranjosti kakovostni materiali in da je izdelava skoraj filigransko natančna, je pravzaprav odveč, Mercedes-Benzovi notranji arhitekti so naredili vse za dobro počutje. Enako velja za tiste, ki so se ukvarjali z asistenčnimi sistemi. Med  njimi so prilagodljivi tempomat, pomoč pri menjavi voznega pasu, pametni matrični žarometi s svetečimi diodami in vrsta opozorilnikov.

Ob vsem tem CLS izstopa tudi z voznimi lastnostmi, kajti 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik je zelo suveren pogonski stroj, ki se iz ubogljivega motorja lahko spremeni v renčečo zver. Zato voznik lahko njegovo delovanje prilagodi umirjeno lagodni vožnji, želji po naglem pospeševanju, visokim hitrostnim povprečjem na avtocestah ali dinamičnemu ovinkarjenju po adrenalinskih cestah. Energičen motor z veliko zalogo moči in navora, devetstopenjski samodejni menjalnik, prilagodljvio podvozjr in štirikolesni pogon sestavljajo uglašeno kombinacijo vozne dinamike in skoraj vzorne ekonomičnosti.

Seveda tudi za to stuttgartsko avtomobilsko zvezdo velja, da s ceno sega v nebo oziroma v običajnim smrtnikom nedosegljvo ozvezdje; z nekaj dodatki se namreč osnovna cena hitro spremeni v šetmestno številko.

TEHNIČNI PODATKI 

Vozilo: Mercedes-Benz CLS 350d 4MATIC AMG Line, 4 vrata, 5 sedežev

Motor in menjalnik: šestvaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom, nameščen spredaj, gibna prostornina 2925 ccm, 210 kW (286 KM) pri 4600 v/min, največji navor 600 Nm pri 1.200 v/min, prenos moči na vsa kolesa 9-stopenjski samodejni menjalnik.

Zmogljivosti in poraba: najvišja hitrost 250 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 5,7 s, poraba goriva 5,6 / 5,9 / l/100 km, izpust CO2: 148 g/km

Mere in mase: dolžina 4,988 m, širina 1,890 m, višina 1,435 m,  medosna razdalja 2,939 m, prostornina prtljažnika 520 l, masa praznega vozila 1935 kg, največja dovoljena masa 2545 kg, dovoljena obremenitev strehe – kg.

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije, možnost dodatnega jamstva

Cena izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 78.930 EUR (Autocommerce, Ljubljana)