HYUNDAI i20: Drzno drugačen

NA PREIZKUŠNJI: Hyundai i20 1.0 T-GDI Impression

Pri Hyundaiju so se tretje generacije modela i20 lotili precej ambiciozno. Tekmece izziva z drznimi karoserijskimi potezami in tudi s temeljitostjo pri tehnikalijah. In s tem južnokorejski novinec brezkompromisno napada najbolj zveneča imena v razredu, ki pripadajo predvsem nemškim in francoskim avtomobilskim znamkam.

S povsem spremenjenim sprednjim delom, kjer kraljuje velika maska hladilnika so stilisti zunanjost i20 uskladili z novo Hyundaijevo identiteto, ki se na skoraj kupejevsko prirezanem zadnjem delu zrcali v ozkem pasu svetlobnih teles.  Torej, celostna zunanja podoba deluje sveže, mladostno in prepoznavno in ima natanko tisto, kar je manjkalo predhodniku, ki je bil sicer povsem korekten avtomobil.

Prvi vtis, ki ga ponuja notranjost, je pozitiven, a po podrobnejšem opazovanju se izkaže, da izbira materialov ni na najvišjem kakovostnem nivoju. Gladka plastika na dnu armaturne plošče je videti precej ceneno, precej boljše je s sedežnimi prevlekami, končni vtis pa popravita še samodejna klimatska naprava in  velik informacijsko komunikacijski zaslon. Prostor za potnike je dobro odmerjen in tudi na zadnji klopi bi se morala dobro počutiti vsaj dva povprečno raščena odrasla. Solidno prostoren je tudi prtljažnik, seveda v okviru pričakovanj v tem velikostnem razredu.

Instrumentna plošča je dobro pregledna, njena osvetlitev pa se glede na nastavljeni vozni režim spreminja iz modrega za običajni, do zelenega za ekološki in rdečega za športni način. Bolj kot to je pomembna prisotnost 10,25-palčnega zaslona, ki se ga upravlja z dotiki. Sistem prek brezžične povezave omogoča številne funkcije, na primer izračuna časa poti do, iskanje vozila, informacije o cenah parkiranja in podobno; vsega je pravzaprav več kot je potrebno za običajno vožnjo in preveč za tiste uporabnike, ki niso najbolj vešči upravljanja digitalnih komunikacij. Poleg tega ima i20 v primerjavi s predhodnikom še nekoliko nadgrajen nabor asistenčnih sistemov, med drugim tudi z aktivnim radarskim tempomatom, ki je povezan z navigacijsko napravo ter sistemom za prepoznavanje prometnih znakov. Z njim avtomobil lahko samostojno prilagaja hitrost vožnje glede na razmere cesti in druge dejavnike.

Motorna izbira je skromna, pravzaprav omejena na dva bencinska stroja, med katerima je bolj logična izbira 1,0-litrskega prisilno polnjenega trivaljnika s 73 kilovati (100 KM). Motor je majhen, živahen in se z veseljem vrti do približno 4000 vrtljajev na minuto in je tudi razmeroma tih, medtem, ko je v prostem teku nekaj več vibracij. Šeststopenjski ročni menjalnik je dobro uglašen z motorno energijo in vozniki, ki dobro zaznavajo kdaj je treba prestavljati, lahko dosegajo tudi precej nizko porabo

Pri Hyundaiju so se očitno zelo trudili, da bi bil i20 vsestransko privlačen. Torej ne samo z zapeljivo zunanjostjo in s prostorno notranjostjo ter tehnološkimi sladkorčki, ampak tudi s pravšnjim obnašanjem na cesti. Čeprav gre v osnovi za avtomobil, ki je namenjen krajšim in srednje dolgim vožnjam, tudi pri avtocestni hitrosti ostaja stabilen, razmeroma tih in udoben. Pravzaprav je vožnja lahko prežeta tudi z zabavo, če je seveda v krvi tistega, ki sedi za volanom nekaj več adrenalina. To je urejen avtomobil s primerno natančnim krmiljenjem, dobrim oprijemom in z le malo nagibanja karoserije v ovinkih. Zna biti hiter in gibčen in hkrati okreten.

In kaj bi si pravzaprav še želeli. Novi i20 je krepko drugačen od predhodnika in dovolj zrel, da morajo biti drugi avtomobilski proizvajalci pozorni in spoštljivi. Vse drugo je seveda vprašanje pripadnosti posamezni znamki in cenovni umestitvi. Ki pa v je tem velikostnem razredu pomemben oziroma kar  odločilen dejavnik.

TEHNIČNI PODATKI

Vozilo:, Hyundai i20 1.0 T-GDI Impression kombilimuzins, 5 vrat, 5 sedežev

Motor in menjalnik: trivaljni, bencinski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 998  ccm, 73 kW (100 KM) pri 5000 v/min, največji navor 172 Nm pri 1500 v/min, prenos moči na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.

Zmogljivosti in poraba: najvišja hitrost 188 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 10,4 s, poraba goriva 5,6 l/100 km, izpust CO2: 127 g/km

Mere in mase: dolžina 4,040 m, širina 1,780 m, višina 1,450 m,  medosna razdalja 2,636 m, masa praznega vozila 1250 kg, največja dovoljena masa 1700 kg, prostornina prtljažnika 352/1075 l.

Vzdrževanje in jamstvo: 5 let splošne garancije

Cena izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 19.040 EUR (Hyundai Avto Trade, Ljubljana)