Dacia Sandero piše tretje poglavje

Sandero in Sandero Stepway v novi generaciji s številnimi izboljšavami in z več opreme za varnost in udobje >>

Romunska Dacia pod Renaultovim okriljem uspešno nadaljuje razvoj nizkoceenovne avtomobilske znamke. Z novo generacijo modela Sandero v razredu kommpaktnih limuzin meri še nekkoliko višje, pri čemmerskuša ohranjati cenovno treznost.  Sandero je prodajna uspešnica v evropske merilu, saj je od leta 2017 najbolje prodajani avtomobilski model. Skupno so jih prodali že skoraj 2,1 milijona, kar pomeni 32 odstotkov celotne prodaje znamke Dacia od leta 2004. Terensko uglašeni Sandero Stepway ima z več kot 1,3 milijona prodanimi primerki v skupni prodaji modela 65-odstotni deleži Zunanjost zaznamujejo položnejše vetrobransko steklo, poudarjene obrobe blatnikov, proti zadku nagnjena strešna linija in agresivnejši žarometi ter izrazitejše zadnje luči. Sanderu Stepway so stilisti dodali še nekaj oblikovnih elementov iz sveta križancev, večji odmik od tal, strešna nosilca, ki se  lahko enostavno preobrazita v strešni prtljažnik, ter zaščitno oblogo odbijačev iz obarvane plastike. Žarometa s svetilnimi diodami, katerih samodejni vklop je serijski v vseh različicah, zagotavljata boljšo vidljivost ponoči. Njun svetlobni snop seže za 37 odstotkov dlje in je za devet odstotkov širši.

Novinca temeljita na modularni platformi, kakršno ima tudi novi Renault Clio in jo zaznamuje večja strukturna trdnost motornega prostora. Spodnji del ima nova vzdolžna nosilca in okvirje, novi senzorji pritiska za vrata in pospeške pa omogočajo zgodnjo zaznavo bočnega trka in omogočijo hitrejšo sprožitev novih varnostnih zaves in varnostnih blazin (skupaj jih je v serijski opremi šest). Novost pri aktivni varnosti je radarski sistem za pomoč pri zaviranju v sili, v obeh različicah pa je vozniku v pomoč tudi opozorilnik za vozila v mrtvem kotu.

Na novo oblikovana armaturna plošča je bolj ergonomska in se postavlja z materiali, ki prispevajo kmodernejšemu in kakovostnejšemu okolju. Volan ima odslej električno servo podporo s prilagodljivim delovanjem, ki poskrbi za lažje vrtenje še zlasti pri ostrem zavijanju in parkiranju. Samodejna klimatska naprava z digitalnim prikazovalnikom, prostoročna kartica s funkcijo odklepanja prtljažnika na daljavo, električna parkirna zavora, kamera za vzvratno vožnjo in parkirni senzorji so  del serijske opreme ali za doplačilo. Na voljo so trije komunikacijski sistemi, osnovni s 3,5-palčnim zaslonom, dvema zvočnikoma ter aplikacijo, ki pametni telefon poveže z informacijsko-zabavnim sistemom. Drugi sistem ima štiri zvočnike in 8-palčni zaslon ter omogoča integracijo pametnega telefona z aplikacijama Apple Carplay ali Android Auto. Enako velja tudi za integrirani multimedijski navigacijski sistem z 8-palčnim zaslonom, občutljivim za dotik, in šestimi zvočniki.

Osnovni motor je litrski bencinski atmosferski trivaljnik SCe 65 z 49 kilovati (65 KM) v kombinaciji s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Prisilno polnjeni trivaljnik TCe 90 (67 kW/90 KM) je drugi bencinski motor, lahko je povezan z novo razvitim šeststopenjskim ročnim ali brezstopenjskim samodejnim menjalnikom CVT. Dizelskih pogonskih strojev ni več, tudi v novi generaciji pa je na voljo motor TCe 100 Eco-G (74 kW/100 KM), prirejen za delovanje z utekočinjenim naftnim plinom in v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Za osnovnega Sandera je treba odšteti 8.990 evrov, najbolje opremljena izvedba pa stane 12.290 evrov. Tu se pričenjajo tudi cene Sandera Stepway, ki je v najdražji izvedbi naprodaj za 13.990 evrov.