Boljše v avtopralnici kot doma

Za ohranitev lepega videza avtomobilske pločevine je treba poleg rednega servisnega vzdrževanja poskrbeti tudi za redno in temeljito čiščenje vozila >>

Dolgo je prevladovalo večinsko mnenje, da krtače v avtomatskih pralnicah povzročajo praske in druge poškodbe, zato naj ne bi bilo priporočljivo. In če je morda to še veljalo v starejših avtopralnicah, kjer so čistilne krtače menjavali šele takrat, ko so bile že povsem izrabljene, je pri sodobnih avtopralnicah, kjer večinoma uporabljajo tekstilne krtače, bojazen pred praskami odpadla.

Preizkusi, ki so jih strokovnjaki opravili v avtopralnicah in rezultate pranja analizirali pod elektronskim mikroskopom, so namreč pokazali, da zaradi sodobne tehnologije pranja s krtačami in tekstilom strojno pranje vozil ni več problematično in da ročno pranje ni vedno tako nežno do avtomobilskega laka, kot se pogosto misli.

Kakovostne krtače ne povzročajo škode

Znanstveniki Tehniške univerze v Münchnu so že pred leti raziskali, kako učinkujeta ročno in strojno pranje na lak avtomobila. Rezultati so pokazali, da pogosto ročno pranje zaradi nepopolno odstranjene umazanije, predvsem drobnih zrn peska, povzroča praske na laku in to takšne, da lahko predstavljajo dober temelj za rjavenje. To še zlasti velja, če je avtomobil zelo umazan in pri pranju uporabimo premalo vode in čistilnih pripomočkov, ki bi sprali vso umazanijo. Povsem drugače pa je pri pranju v avtomatskih pralnicah, kjer velike količine vode na krtačah s posebnim profilom odstranijo umazanijo z laka skoraj brez sledi. Zaradi stalnega tlaka se lak ne poškoduje, temveč se umazanija počasi enakomerno odstranjuje. Seveda je veliko odvisno od tega, kako v avtopralnicah skrbijo za kakovost krtač, kakšna pralna sredstva uporabljajo in koliko programov pranja je na voljo. Z učinkovitim predpranjem z visokotlačnim čistilcem voda prodre tudi v predele, kamor čistilne krtače ne sežejo. Kadar avtomobila dalj časa nismo zapeljali v avtopralnico, ni odveč, če se odločimo za program, ki posebej dodatno očisti kolesa in podvozje.

Več možnosti poškodb pri ročnem pranju

Pri ročnem pranju avtomobila se skoraj praviloma uporablja premalo vode in čistilnih sredstev. Poleg tega v čistilni gobi tudi po temeljitem izpiranju ostane precej ostrih drobcev peska, ki imajo na avtomobilski lak podoben učinek kot brusilni papir. Že z enim samim nekakovostnim ročnim pranjem v domači režiji lahko uničimo desetino površinske zaščite laka. Dodatna škoda nastane, če za pranje uporabljamo agresivna čistilna sredstva, ki niso namenjena čiščenju avtomobilske pločevine. Pogosta napaka je uporaba sredstev, ki so namenjena pomivanju posode. Slednja namreč vsebujejo preveč sestavin za raztapljanje maščobe, ki lahko poškodujejo zaščitni sloj avtomobilskega laka. Vsekakor je pomembno, da avtomobil peremo od strehe navzdol, saj tako s pločevine steče vsa umazanija. Ne pozabimo sprati spodnjega dela, oziroma podvozja, kar je pomembno predvsem pozimi, ko se tam nabere sol. Kadar avtomobil peremo z visokotlačnim čistilcem, se z vodnim curkom ne približamo pločevini na več kot 15 centimetrov, dodatna pazljivost je potrebna pri plastičnih in gumijastih delih. Kadar avtomobil peremo doma, je treba biti pozoren tudi na morebitne prepovedi v času splošnega pomanjkanja vode. In če se odločimo za pranje v lastni režiji, je bolje, da to opravimo v kakšni samopostrežni pralnici kot na domačem dvorišču.

Škodljivi insekti in iztrebki

Tudi pri sredstvih za odstranjevanje insektov, ki se ujamejo predvsem na sprednji del avtomobila, praviloma velja, da cena odraža kakovost. Pri nakupu je treba biti pozoren, ali je čistilo skoncentrirano ali je že zmešano z vodo. A tudi najboljša čistila niso vsemogočna. Pri avtomobilih, ki dlje časa niso bili oprani, lahko mušice dobesedno zažrejo v lak.

Mušice za avtomobilski lak načeloma niso škodljive, nasprotno pa velja za ptičje iztrebke. Ti namreč vsebujejo posebno kislino, ki lahko trajno poškoduje lak, ta proces pa še dodatno pospešijo višje temperature in neposredni sončni žarki. Zato je treba ptičje iztrebke odstraniti odstranite takoj, saj lahko sčasoma povzročijo takšne poškodbe laka, da jih niti s poliranjem ni več mogoče popraviti.

Trajne poškodbe lahko povzroči tudi smola, zato je treba tudi to čim prej odstraniti. Strokovnjaki pri tem prav tako odsvetujejo uporabo bencina, in priporočajo uporabo posebnih temu namenjenih čistil. Z uporabo namenskih čistilnih sredstev se namreč lažje doseže želen rezultat in učinkoviteje očisti vozilo, hkrati pa se poskrbi tudi za zaščito laka. V sili lahko smolnate madeže očistimo tudi z oljčnim oljem, seveda, če še niso zastarani.