Učinek reorganizacije prometne policije

Policija odgovarja na manipulativno vsebino o delu avtocestne policije, ki kroži po družbenih omrežjih, in predstavlja podatke o reorganizaciji te nekdanje enote

Delovna skupina je temeljito preverila razloge za ustanovitev Uprave avtocestne policije in njenih specializiranih enot in obenem temeljito preučila tudi možne organizacijske rešitve s ciljem zagotovitve učinkovitega nadzora cestnega prometa na avtocestah in hitrih cestah ter tudi njihovo ustrezno sistemsko in organizacijsko umestitev v sistem slovenske policije.

Uprava avtocestne policije ni bila ustrezno sistemsko umeščena v policijo, poleg tega zaradi kadrovske podhranjenosti ni zmogla ustrezno “pokrivati” avtocest. Na slovenskih avtocestah promet že vrsto let nadzirajo postaje prometne policije, v krajšem vmesnem obdobju pa je bila to tudi primarna naloga Uprave avtocestne policije (UAP), ki je bila ustanovljena posebej za ta namen. Vendar se je ob njenem delovanju izkazalo, da uprava ni bila ustrezno umeščena v sistem delovanja policije, bila je kadrovsko podhranjena, zaradi uporabe kadra iz drugih prometnih policij pa je zmanjševala tudi njihovo učinkovitost.

V določenih primerih posamezne enote avtocestne policije niso mogle zagotavljati policijskih patrulj, zaradi česar ni bilo zagotovljeno 24-urno nadziranje avtocestnega križa, na območju policijskih uprav Murska Sobota, Kranj, Nova Gorica in Novo mesto pa teh enot sploh ni bilo. Znotraj obstoječih postaj prometne policije so vzpostavili skupine za avtoceste in hitre ceste. Ker je šlo za sistemsko težavo, ki je ni bilo mogoče rešiti v okviru obstoječih resursov, je bila potrebna reorganizacija, ki je vodila v ukinitev UAP in hkratno ustanovitev Oddelka za avtoceste in hitre ceste v že uveljavljeni Upravi uniformirane policije, ki je prevzel sistemsko delovanje policije na avtocestah in hitrih cestah. Dodatno so bili po reorganizaciji na vseh policijskih upravah, ki do takrat niso imeli oddelkov za cestni promet, omenjeni oddelki ustanovljeni, inšpektorji iz omenjenih oddelkov pa so prav tako vključeni v delovanje policije na avtocestah.

Posledica reorganizacije je tudi združitev specializiranih enot avtocestne policije in postaj prometne policije, kjer kot oblika dela delujejo skupine za avtoceste in hitre ceste. Postaja prometne policije Ljubljana trenutno zagotavlja štiri policijske patrulje, ki delujejo na avtocestah in hitrih cestah, na ostalih sedmih policijskih upravah pa vsaka postaja prometne policije zagotavlja najmanj eno policijsko patruljo, ki prav tako deluje izključno na avtocestah in hitrih cestah.

Postaje prometne policije trenutno torej zagotavljajo najmanj 11 policijskih patrulj, ki zagotavljajo 24-urno pokritost avtocestnega križa. Za te patrulje velja, da delujejo izključno na avtocestah in hitrih cestah in so lahko le izjemoma napotene na interventne dogodke izven avtocest in hitrih cest. Poleg stalne prisotnosti patrulj prometne policije je svoje delovanje na avtocestah in hitrih cestah okrepila Specializirana enota za nadzor prometa, ki smo jo prav tako kadrovsko okrepili.

Na avtocestah in hitrih cestah se je povečalo število poostrenih nadzorov. Bolj pogosto izvajajo nadzore s preusmeritvami prometa skozi nadzorne točke ali počivališča. Omenjeni nadzori so praviloma usmerjeni v nadzor tovornih vozil in avtobusov, pri katerih sodelujejo tudi druge inšpekcijske službe, kot opazovalci pa tudi predstavniki tujih policij. Na avtocestah in hitrih cestah se izvaja tudi več nadzorov nad nepravilno uporabo mobilnih telefonov in drugimi oblikami distrakcij voznikov, nadzorov, v katerih ugotavljajo kršitve, povezane z neustrezno varnostno razdaljo, ter meritev hitrosti.

Po reorganizaciji prometne policije je v Nacionalnem centru za upravljanje prometa (pri Ministrstvu za Infrastrukturo) začel delati policist, do konca leta pa bomo za delo v centru zagotovili dodatnega policista. Policist v nacionalnem centru skrbi za boljšo pretočnost informacij med nadzornim centrom in policijskimi patruljami na terenu, kar prav tako vpliva na učinkovitost patrulj, ki delujejo na avtocestah in hitrih cestah.