Avtocestna policija pričela z delom

Na slovenskih avtocestah dve pomembni novosti, uvedba avtocestne policije in prepoved prehitevanja za težka tovorna vozila >>

V Sloveniji je bila z začetkom leta 2021 uvedena avtocestna policija z namenom zagotovitve večje prometne varnosti, zmanjšanja zastojev in vzpostavitve reda na slovenskih avtocestah in hitrih cestah. Uvedba avtocestne policije prinaša kar nekaj omejitev, ki bodo vplivale na vozila, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 ton. Slednja imajo dnevno prepoved prehitevanja na avtocesti A1 med Koprom in Šentiljem, ki je začela veljati 15. januarja in  uporabnikom slovenskih avtocest in hitrih cest zagotavlja večjo pretočnost in varnost prometa, vzpostavitev reševalnega pasu, lažje izločanje ostalih vozil z avtoceste, manj živčnosti in večjo pretočnost v območjih delovnih zapor.

V praksi to pomeni, da bodo v primeru prometne nesreče vsa težka tovorna vozila na desnem pasu, zaradi česar bo lažje vzpostaviti reševalni pas za intervencijska vozila in hitreje odstraniti posledice prometne nesreče ter posledično ponovno odpreti ceste za vsa vozila. V primerih hujših prometnih nesreč bomo lahko tovorna vozila zadržali na desnem pasu, osebna vozila pa preusmerili na vzporedne ceste.

Težka tovorna vozila s prehitevanjem ne bodo zavirala prometnega toka na prehitevalnem pasu, saj je ta namenjen samo prehitevanju, zato bomo še naprej opozarjali ostala vozila, da se vozi desno, prehiteva pa levo (tudi v sklopu naše akcije ozaveščanja preko portalov nad avtocesto). To pa pomeni, da morajo težka tovorna vozila na desnem pasu zagotavljati tudi predpisano varnostno razdaljo. Lažje in bolj tekoče bo tudi razvrščanje vozil in s tem pretočnost pred delovnimi zaporami in pred mejnimi prehodi.

Nobena prepoved ne bo delovala, če ob tem ne bo tudi ustrezne kontrole oziroma policijskega nadzora. Vozniki tovornih vozil, ki bodo kršili prepoved prehitevanja, morajo namreč pričakovati, da bodo zaradi tega tudi sankcionirani. To je eden od razlogov, zakaj sta Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS) in Policija ustanovili avtocestno policijo v sodelovanju z Ministrstvom za infrastrukturo in Ministrstvom za notranje zadeve. Ena od nadaljnjih možnosti je tudi uvedba mešanih patrulj s policisti in cestninskimi nadzorniki.

Omejitev prehitevanja tovornih vozil ni povsem nova, saj na posameznih odsekih avtocest A1 in A2 že velja prepoved prehitevanja težkih vozil. Na nekaterih odsekih je v veljavi v jutranjih in popoldanskih konicah, na drugih pa 24 ur na dan.