Vsem, ki morajo letos kupiti nove pnevmatike, sta lahko v pomoč pri nakupni odločitvi AMZS test 28 zimskih pnevmatik dimenzij 205/55 R16 H in 215/55 R17 V ter prenovljen AMZS spletni iskalnik pnevmatik. Rezultati testa, ki ga Avto-moto zveza Slovenije že več kot petdeset let izvaja v sodelovanju s partnerski evropskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami, so sicer spodbudni, hkrati pa zaskrbljujoči, saj se je znova izkazalo, da se ob dobrih v trgovinah še vedno najdejo tudi pnevmatike, ki se jim je treba izogniti – štiri so na letošnjem testu dobile najslabšo možno skupno oceno, zato AMZS njihov nakup odsvetuje.
AMZS je letos junija objavil test 16 celoletnih pnevmatik dimenzije 205/55 R 16 V, katerega glavna ugotovitev je bila, da so celoletne pnevmatike z vsako generacijo boljše, kljub temu pa velja – in to je potrdil tudi najnovejši AMZS test, da se v pravih zimskih voznih razmerah še vedno najbolje obnesejo prave zimske pnevmatike. Kot je izpostavil odgovorni urednik AMZS Motorevije Blaž Poženel, je iluzorno pričakovati, da nam zaradi vse toplejših letnih temperaturnih povprečij ne bo treba več menjati letnih pnevmatik za zimske. »Klimatologi predvidevajo, da bo najrazličnejših vremenskih ekstremov vse več, to pa tudi pomeni, da bodo vozne razmere še bolj raznolike, kot so bile doslej, zato bo izbira pnevmatik še bolj pomembna. Vozniki si lahko pri izbiri pomagajo z rezultati AMZS testa, zagotovo pa jim bo v veliko pomoč tudi prenovljeni AMZS spletni iskalnik pnevmatik”
Na AMZS testu je bilo tokrat 28 najnovejših zimskih pnevmatik: 12 v dimenziji 205/55 R16 in 16 v dimenziji 215/55 R17; prve so namenjene še vedno priljubljenim avtomobilom nižjega srednjega razreda, druge pa kompaktnim cestnim terencem. Ob tem velja poudariti, da so prave zimske pnevmatike le tiste, ki imajo poleg oznake M+S na bočnici vtisnjen tudi simbol gore in snežinke. Naša zakonodaja sicer tega simbola ne prepoznava oziroma ne zahteva (dovolj je oznaka M+S), v nekaterih državah pa za zimske veljajo le pnevmatike z omenjenim simbolom. V Nemčiji tako od letošnjega 1. oktobra za »zimske« veljajo le pnevmatike s simbolom gore in snežinke (ne glede na to, ali imajo tudi oznako M+S).
In tak simbol ima vseh 28 pnevmatik na letošnjem AMZS testu zimskih pnevmatik. A to, kot so pokazala testiranja, še ne pomeni garancije za dober nakup in varno vožnjo: »Štiri pnevmatike na letošnjem testu so dobile najslabšo možno skupno oceno, kar pomeni, da v AMZS odsvetujemo njihov nakup,« je rezultate testa povzel Poženel. Da lahko izbira pnevmatike pri reševanju kritične situacije morda odloča o življenju in smrti, je odgovorni urednik AMZS Motorevije ponazoril z rezultati testa zaviranja na mokrem asfaltu. »Pri dimenziji 205/55 R16 H se je avto s pnevmatikami continental wintercontact TS 870 in pirelli cinturato winter 2 že ustavil, avto s pnevmatikami zeetex WH 1000 in winrun winter-max A1 WR22 pa se je še naprej premikal s hitrostjo 27 oziroma nekaj manj kot 30 km/h. Pnevmatika winrun winter-max A1 WR22 se je na mokri cesti odrezala tako slabo, da je dobila najslabšo oceno slabo za varnost, s tem pa je tudi skupna ocena slaba – kar pomeni, da ne priporočamo njenega nakupa.«
Pri dimenziji 215/55 R17 V so tri pnevmatike na koncu tabele z rezultati zaradi slabih varnostnih lastnosti dobile skupno oceno slabo, kar pomeni, da AMZS ne priporoča njihovega nakupa. Pnevmatika winterX TW401 kitajskega izdelovalca Triangle in pnevmatika wintoura ter britansko-kitajske znamke Davanti sta se slabo odrezali na mokri cesti, zlasti pri vodljivosti (tako vzdolžni kot prečni), zato sta dobili tudi slabo skupno oceno. Med njima se nahaja pnevmatika wintergen 2 KR501 tajvanskega izdelovalca Kenda; ob razmeroma slabi vodljivosti na mokri cesti in pomanjkljivi oceni za vozne lastnosti na suhi cesti si je predzadnje mesto in slabo skupno oceno prislužila tudi z največjo težo med pnevmatikami na testu.