Globok padec zaradi koronavirusa

Slovenski avtomobilski trg se je v prvi tretjini leta zaradi epidemije skrčil za skoraj 40 odstotkov //

Čeprav se je gospodarska recesija napovedovala že ob koncu lanskega leta, so bila predvidevanja glede dogajanja na avtomobilskih trgih do izbruha epidemije koronavirusa povsem drugačna. Z vzpostavitvijo izrednih razmer, ki so povzročile tudi skoraj dvomesečno zaprtje avtomobilskih salonov in servisov, se je prodaja dobesedno ustavila, pri čemer so imeli trgovci tudi težave z že dobavljenimi avtomobili, ki jih niso mogli izročiti kupcem, ti  pa jih niso mogli registrirati.

Po statističnih podatkih Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije, je bilo v letošnji prvi tretjini prvič registriranih 16.854 novih osebnih avtomobilov oziroma kar 38,8 odstotka manj kot v enakem lanskem obdobju, ko jih je bilo 26.708. Posebej alarmantne so aprilske številke, ko se je s 1.846 novimi avtomobili trg v primerjavi z enakim mesecem lani, ko je bilo prodanih 6.446, skrčil kar za 71,4 odstotka. Še nekoliko slabši so prodajni rezultati pri lahkih gospodarskih vozilih, v štirih mesecih statistika beleži 2.470 prvih registracij, oziroma 41,1 odstotka manj kot v lanski prvi tretjini, ko jih je bilo 4.195. Edina svetla točka so električni avtomobili, od začetka leta do začetka maja se je zanje našlo že 467 kupcev, medtem, ko jih je bilo v enakem lanskem obdobju 266, oziroma tri četrtine manj.

Med znamkami se je pri osebnih vozilih na vrhu obdržal Volkswagen, ki ima solidno prednost pred drugouvrščenim Renaultom, slednji pa še nekaj več naskoka pred tretjo Škodo. Četrto mesto pripada znamki Hyundai, na petem je Peugeot, do roba deseterice pa so se zvrstili Fiat, Dacia, Toyota, Kia in Citroen. Najbolje prodajani avtomobil na slovenskem trgu tudi po zamenjavi generacij ostaja Renault Clio, na drugem mestu mu sledi Volkswagen Golf, medtem ko si je tretjo stopničko priborila Škoda Octavia. V peterici najbolj priljubljenih sta še Dacia Sandero in Škoda Fabia.

Kako bo s prodajo v prihodnjih mesecih, je še preuranjeno napovedovati, vsekakor pa bodo majske številke še krepko pod vplivom epidemije. Kako bo šlo naprej, pri večini uvoznikov še ne vedo, zagotovo pa si avtomobilski trg letos še ne bo opomogel, kar velja tudi za večino slovenskega gospodarstva

Stanje na slovenskem trgu novih avtomobilov in  lahkih gospodarskih vozil v letošnji prvi tretjini

znamka april 2019 april 2020 razlika % I-IV 2019 I-IV 2020 razlika %
VOLKSWAGEN 1430 269 -81,19 4561 3050 -33,13
RENAULT 840 597 -28,93 3597 2673 -25,69
ŠKODA 598 159 -73,41 2837 1874 -33,94
HYUNDAI 307 58 -81,11 1256 909 -27,63
PEUGEOT 350 118 -66,29 1379 827 -40,03
FIAT 168 21 -87,50 842 746 -11,40
DACIA 190 65 -65,79 1334 683 -48,80
TOYOTA 203 61 -69,95 849 678 -20,14
KIA 210 48 -77,14 978 623 -36,30
CITROEN 283 54 -80,92 1219 616 -49,47
SEAT 234 28 -88,03 935 538 -42,46
OPEL 274 55 -79,93 1453 416 -71,37
FORD 186 52 -72,04 802 343 -57,23
MERCEDES-BENZ 121 37 -69,42 418 330 -21,05
BMW 183 24 -86,89 618 319 -48,38
AUDI 135 33 -75,56 509 309 -39,29
NISSAN 233 30 -87,12 823 309 -62,45
SUZUKI 86 21 -75,58 621 301 -51,53
MAZDA 92 19 -79,35 401 176 -56,11
VOLVO 54 11 -79,63 206 97 -52,91
ostali 269 86 -68,03 1070 537 -49,81
skupaj os. vozila 6446 1846 -71,36 26708 16354 -38,77
lahka gosp. vozila 842 294   -65,08 4195 2470  -41,12

Vir: Sekcija za os. motorna vozila pri TZS