Čeprav se je gospodarska recesija napovedovala že ob koncu lanskega leta, so bila predvidevanja glede dogajanja na avtomobilskih trgih do izbruha epidemije koronavirusa povsem drugačna. Z vzpostavitvijo izrednih razmer, ki so povzročile tudi skoraj dvomesečno zaprtje avtomobilskih salonov in servisov, se je prodaja dobesedno ustavila, pri čemer so imeli trgovci tudi težave z že dobavljenimi avtomobili, ki jih niso mogli izročiti kupcem, ti pa jih niso mogli registrirati.
Po statističnih podatkih Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije, je bilo v letošnji prvi tretjini prvič registriranih 16.854 novih osebnih avtomobilov oziroma kar 38,8 odstotka manj kot v enakem lanskem obdobju, ko jih je bilo 26.708. Posebej alarmantne so aprilske številke, ko se je s 1.846 novimi avtomobili trg v primerjavi z enakim mesecem lani, ko je bilo prodanih 6.446, skrčil kar za 71,4 odstotka. Še nekoliko slabši so prodajni rezultati pri lahkih gospodarskih vozilih, v štirih mesecih statistika beleži 2.470 prvih registracij, oziroma 41,1 odstotka manj kot v lanski prvi tretjini, ko jih je bilo 4.195. Edina svetla točka so električni avtomobili, od začetka leta do začetka maja se je zanje našlo že 467 kupcev, medtem, ko jih je bilo v enakem lanskem obdobju 266, oziroma tri četrtine manj.
Med znamkami se je pri osebnih vozilih na vrhu obdržal Volkswagen, ki ima solidno prednost pred drugouvrščenim Renaultom, slednji pa še nekaj več naskoka pred tretjo Škodo. Četrto mesto pripada znamki Hyundai, na petem je Peugeot, do roba deseterice pa so se zvrstili Fiat, Dacia, Toyota, Kia in Citroen. Najbolje prodajani avtomobil na slovenskem trgu tudi po zamenjavi generacij ostaja Renault Clio, na drugem mestu mu sledi Volkswagen Golf, medtem ko si je tretjo stopničko priborila Škoda Octavia. V peterici najbolj priljubljenih sta še Dacia Sandero in Škoda Fabia.
Kako bo s prodajo v prihodnjih mesecih, je še preuranjeno napovedovati, vsekakor pa bodo majske številke še krepko pod vplivom epidemije. Kako bo šlo naprej, pri večini uvoznikov še ne vedo, zagotovo pa si avtomobilski trg letos še ne bo opomogel, kar velja tudi za večino slovenskega gospodarstva
Stanje na slovenskem trgu novih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil v letošnji prvi tretjini
znamka | april 2019 | april 2020 | razlika % | I-IV 2019 | I-IV 2020 | razlika % | ||||||||
VOLKSWAGEN | 1430 | 269 | -81,19 | 4561 | 3050 | -33,13 | ||||||||
RENAULT | 840 | 597 | -28,93 | 3597 | 2673 | -25,69 | ||||||||
ŠKODA | 598 | 159 | -73,41 | 2837 | 1874 | -33,94 | ||||||||
HYUNDAI | 307 | 58 | -81,11 | 1256 | 909 | -27,63 | ||||||||
PEUGEOT | 350 | 118 | -66,29 | 1379 | 827 | -40,03 | ||||||||
FIAT | 168 | 21 | -87,50 | 842 | 746 | -11,40 | ||||||||
DACIA | 190 | 65 | -65,79 | 1334 | 683 | -48,80 | ||||||||
TOYOTA | 203 | 61 | -69,95 | 849 | 678 | -20,14 | ||||||||
KIA | 210 | 48 | -77,14 | 978 | 623 | -36,30 | ||||||||
CITROEN | 283 | 54 | -80,92 | 1219 | 616 | -49,47 | ||||||||
SEAT | 234 | 28 | -88,03 | 935 | 538 | -42,46 | ||||||||
OPEL | 274 | 55 | -79,93 | 1453 | 416 | -71,37 | ||||||||
FORD | 186 | 52 | -72,04 | 802 | 343 | -57,23 | ||||||||
MERCEDES-BENZ | 121 | 37 | -69,42 | 418 | 330 | -21,05 | ||||||||
BMW | 183 | 24 | -86,89 | 618 | 319 | -48,38 | ||||||||
AUDI | 135 | 33 | -75,56 | 509 | 309 | -39,29 | ||||||||
NISSAN | 233 | 30 | -87,12 | 823 | 309 | -62,45 | ||||||||
SUZUKI | 86 | 21 | -75,58 | 621 | 301 | -51,53 | ||||||||
MAZDA | 92 | 19 | -79,35 | 401 | 176 | -56,11 | ||||||||
VOLVO | 54 | 11 | -79,63 | 206 | 97 | -52,91 | ||||||||
ostali | 269 | 86 | -68,03 | 1070 | 537 | -49,81 | ||||||||
skupaj os. vozila | 6446 | 1846 | -71,36 | 26708 | 16354 | -38,77 | ||||||||
lahka gosp. vozila | 842 | 294 | -65,08 | 4195 | 2470 | -41,12 | ||||||||
Vir: Sekcija za os. motorna vozila pri TZS