Zimski spopad z zmrzaljo

Nasveti za ogrevanje kabine avtomobila in čiščenje zamrznjenrga vetrobranskega stekla /

Vsakodnevna jutranja zimska drama za vsakega voznika, ki nima sreče, da bi lahko prenočil avto v (topli) garaži je čiščenje avtomobila in ogrevanje kabine na prijetno temperaturo. Lastniki električnih vozil in priključnih hibridov imajo vsaj v tem pogledu v mrzlih zimskih dneh srečo, saj je ogrevanje avtomobila možno vključiti na daljavo (aplikacija). V to skupino sodijo tudi tisti lastniki vozil s termičnimi motorji, ki imajo vgrajeno daljinsko ogrevanje preko posebnega vgrajenega grelca (ki ga je ravno tako možno vključiti preko časovnika ali na daljavo).

Veliki večini pa ostane le strgalo, metlica, rokavice, topla oblačila in – malo potrpljenja. Vsekakor vožnja z neočiščenimi stekli (sneg, srež, led, … ni le nevarna, pač pa tudi kaznivo! Zatorej je kakovostno strgalo najmanj, kar sodi med zimsko opremo. Še boljša rešitev je teleskopsko strgalo, kombinirano z metlico, vsaj v primeru sneženja. Vedno najprej previdno odmaknemo metlice brisalcev (ki lahko tudi primrznejo) in potem z občutkom strgamo poledenelo plast s stekla. Izogibati se je treba ostrih, trdih (poceni) strgal, kaj šele priročnim nadomestkom, s katerimi lahko poškodujemo steklo! Še najbolj prijazna je kombinacija pršila za odmrzovanje (s katerim popršite sloj sreža ali ledu) in strgala.

Upoštevati je treba, da bo tanek sloj vlage med vožnjo začel hitro spet zmrzovati (kar pršilo z visokim odstotkom alkohola) preprečuje. Mnogi modeli ponujajo že dodatno ogrevanje vetrobranskega stekla (ogrevalne spirale ali folija med plastmi stekla), ki pa v nizkih temperaturah vseeno potrebuje nekaj minut, a s strgalom lahko ta proces pospešite.
Tudi ogrevanje motorja na mestu je prepovedano! Seveda pa nekaj minut delovanja motorja ne bo odločilno, bo pa motor svojo notranjost segrel vsaj toliko, da bo vožnja bolj varna. Kabina seveda ne bo ogreta, sploh če vozimo avtomobil s termično bolj učinkovitim dizelskim motorjem. Kljub temu pa pri Agenciji za varnost prometa svetujejo, da debelo puhovko, zimsko kapo in rokavice pospravimo še pred speljevanjem. Debela oblačila namreč ovirajo pogled navzven ter otežujejo hitre in pravilne reakcije in otežujejo pravilno pripenjanje z varnostnim pasom.
Motor avtomobila in posledično tudi kabina se bosta najhitreje ogrela med vožnjo. Tudi vklopljena klimatska naprava, nastavljena na najvišjo možno temperaturo, tega ne bo pospešila. Bolje je za nekaj minut izklopiti (samodejno) klimatsko napravo (ne kompresorja, pač pa cel sistem) ali v ročnem sistemu izklopiti vpihovanje zraka in nastaviti nižjo temperaturo od pričakovane.

Motor se bo tako segrel hitreje (kar dobro vpliva na porabo in obrabo), hitro zatem pa lahko že nastavite želeno temperaturo. Pri dizelskih motorjih z dodatnim ogrevanjem hladilne tekočine pa je dobro pustiti sistem vklopljen. Za boljši pregled je vsekakor koristno najprej usmeriti ogret zrak na vetrobransko steklo (samodejni sistemi imajo stikalo s posebno ikono), ki bo učinkovito odmrznil zadnje ledene zaplate.

Pri Agenciji za varnost prometnega svetujejo dobro čiščenje vse steklene površine – po potrebi tudi z notranje strani, saj se pozimi, ob intenzivni rabi vpihovanja zraka, na notranji strani vetrobranskega stekla ustvari skoraj neviden sloj umazanije (kombinacija vlage na steklu, prahu, drobnih delcev, …). Ta povzroča nevarno bleščanje ponoči (posebno med dežjem), v izjemno nizkih temperaturah pa tudi zmrzovanje stekla z notranje strani.

Med steklene površine spadajo tudi ogledala, na katere nikakor ne gre pozabiti, posebej še, če niso ogrevana. Zagotovo pa je nujno v zimskem času, ko je cesta mokra, vlažna, polna posipa, soli in umazanije, večkrat očistiti tudi stekla žarometov (in zadnjih luči), saj se propustnost svetlobe žarometa zmanjša, kar je bolj izrazito pri starejših modelih s halogenskimi žarnicami.