Tudi vozniki skuterjev med ranljivejšimi

Zanimanje za kodo 125 veliko, to pa pomeni tudi precej prednosti in prometne pasti za (nove) motoriste, >>

 

Od 1. junija 2022 je v Sloveniji v uporabi nov Zakon o voznikih, v skladu s katerim lahko vozniki z vozniškim dovoljenjem B kategorije, ki opravijo minimalno šest ur v šoli vožnje, vozijo tudi skuterje oziroma motorna kolesa s prostornino motorja do 125 kubičnih centimetrov.

Povečana uporaba tovrstnih prevoznih sredstev lahko zlasti v mestnih središčih prispeva k večji pretočnosti prometa, manjši gneči in zmanjšanju onesnaževanja, zato je ta zakonodajna novost izjemno dobrodošla. Pomembna je, da gre večinoma za nove uporabnike motociklov, vešče vožnje z avtomobili, zato je pri tej skupini udeležencev v prometu ključno ozaveščanje, izobraževanje in usposabljanje, da bodo motorno kolo znali ne le voziti, temveč tudi obvladovati, ter da bodo uporabljali vso zaščitno opremo, ne zgolj čelade, ki je sicer za motoriste edini zakonsko predpisan kos zaščitne opreme.

Matjaž Leskovar iz Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi izpostavlja, da vozniki enoslednih motornih vozil sodijo (skupaj s pešci, kolesarji, vozniki lahkih motornih vozil) med ranljivejše in bolj izpostavljene skupine udeležencev v cestnem prometu in da je treba zato vse udeležence osveščati o strpnosti, pomembnosti spoštovanja prometnih predpisov, uporabi zaščitne opreme, pravilnem ravnanju in spretnostih, ki jih morajo vozniki enoslednih vozil obvladati oziroma pridobiti. “Ocenjujemo, da je velika verjetnost, da se bo število voznikov motornih koles do 125 kubičnih centimetrov še povečalo. S povečanjem števila motoristov pa se poveča tudi verjetnost udeležbe motoristov v prometnih nesrečah.« Kot je še poudaril, policisti opažajo, da velika večina voznikov enoslednih motornih vozil od zaščitne opreme uporablja le čelado. Svetujejo, naj bo ta homologirana, nepoškodovana in pravilno pripeta. Leskovar je ob tem dodal, da poleg čelade priporočajo še uporabo ostale zaščitne opreme: motoristična jakna, hlače, obutev in rokavice. “Krajše razdalje naj ne bodo izgovor za neuporabo opreme!” Najpogostejše kršitve, ki jih policisti ugotavljajo, so prekoračitve hitrosti oziroma prilagoditev hitrosti, nepravilna prehitevanja, predelava vozil (predvsem izpušni sistemi), neupoštevanje prednosti.