Nove policijske okrepitve

Policisti z novimi avtomobili s hibridnimi pogonskimi sklopi, največji policijski čoln po 26 letih v pokoj >>

Policijski vozni park je bogatejši za 56 novih avtomobilov, ki jih je tokrat dobavil uvoznik za znamko Toyota. Tako so policisti dobili v uporabo nabavljenih 31 specialnih patruljnih vozil Toyota Corolla Hybrid, deset civilnih specialnih vozil Toyota RAV4 Hybrid in pet specialnih patruljnih terenskih vozil Toyota Landcruiser. Deset specialnih patruljnih vozil Toyota Corolla Hybrid so vzeli v operativni najem.

Specialna patruljna vozila Toyota Corolla Hybrid bodo namenjena vsakodnevnemu operativnemu delu uniformiranih policistov. Hibridni pogon bo v mestnih središčih zmanjšal tudi zvočno onesnaževanje, saj vozila s hibridnim načinom delovanja povzročajo bistveno manj hrupa. Civilna specialna vozila Toyota RAV4 Hybrid je policija že uporabila v času največjih dogodkov ob predsedovanju, ko so odlično odigrala svojo vlogo kot spremljevalna vozila. Sedaj so vozila v fazi testiranja tudi v drugih enotah policije in njenih podpornih služb. Terenska vozila Toyota RAV4 se bodo uporabljala za delo na težje dostopnih terenih in pri izvajanju nalog Posebne policijske enote. Novi avtomobil bodo svoje uporabnike dobili na vseh osmih policijskih upravah.

Pred nakupom novih vozil je imela Policija za opravljanje svojega dela na voljo 2.615 prevoznih sredstev, skoraj 87 odstotkov lastnih, ostale pa  v najemu, povprečna starost je bila 6,8 leta. Vozila za Policijo kupuje MNZ preko javnih razpisov. Od odločitve o nabavi do prve uporabe je potrebnih okoli deset mesecev. V tem času Policija kot uporabnik določi svoje potrebe, strokovne službe pa pripravijo tehnične specifikacije, ki so usklajene s slovensko zakonodajo. Nabavna služba MNZ v sodelovanju s tehnično-strokovno službo izpelje postopke javnega naročanja do izbora ponudnika. Nato tehnično-strokovne službe aktivno sodelujejo s predelovalci vozil do prevzema in predaje v uporabo.

Medtem, ko so cestni policisti dobili znatno okrepitev voznega parka, se njihovi pomorski kolegi ločujejo od svojega največjega patruljnega čolna. Najstarejši policijski čoln z oznako P-111 bodo namreč po 26 letih pospremili v zaslužen pokoj. Plovilo, ki uradno spada med patruljno-reševalne ladje so izdelali v italijanski ladjedelnici Avionautica v Viareggiu. V prvih letih službovanja pri policiji je P111 delodajalcu povzročal številne težave, saj je bil skoraj več na popravilih kot na delu. Leta 2004 so prvotna motorja MTU zamenjali s Caterpillarjevima z gibno prostornino 32,1-litra, ki 19,9 metra dolg in 44 ton težak čoln poganjata vsak s 1.231 kilovati (1.652 KM). Največji slovenski policijski čoln  doseže najvišjo hitrost 40 navtičnih milj  na uro, z njim upravljajo štirje člani posadke, opremljen pa jez dvema radarjema, navigacijskim sistemom z elektronsko karto, ter opremo za komunikacijo in reševanje.