Na odstavni pas samo v nujnih primerih

Uporaba odstavnega pasu za vozila, ki niso v okvari, je prepovedana in nevarna zaradi naletov //

Pri slovenski avtocestni družbi v zadnjem obdobju beležijo povečanje števila primerov, ko se na odstavnem pasu ustavljajo tudi vozila, ki niso v okvari. Takšno ustavljanje  ustavljanje ter vožnja ali prehitevanje po odstavnem pasu je izredno nevarno početje, ki je tudi zakonsko prepovedano.

Na odstavnem pasu se zaradi okvar ustavljajo različna vozila, in tam se zadržujejo tudi vozila in delovni stroji vzdrževalcev DARS, ki izvajajo dela rednega vzdrževanja, predvsem letna vzdrževalna dela, kot je na primer košnja, oziroma vzpostavljajo prometno signalizacijo za delovne zapore avtocest.

Da je zadrževanje na odstavnem pasu nevarno, priča že podatek, da se vsako leto na odstavnih pasovih avtocest zgodi v povprečju 18 naletov na vozila ali opremo vzdrževalcev ter 16 naletov na vozila v okvari. V naletih so poleg vozil pogosto poškodovani tudi ljudje, ko se iz vozila umikajo za odbojno ograjo, ko nameščajo varnostni trikotnik ali ko stojijo ob vozilu in čakajo na pomoč. Vsako leto je tako v povprečju poškodovanih osem oseb, od tega so štirje vzdrževalci avtocest. Pogoste so hude poškodbe, zabeležene pa so tudi že smrtne žrtve, tako med uporabniki kot vzdrževalci avtocest.

Med povzročitelji zgoraj opisanih naletov je približno 50 odstotkov voznikov tovornih vozil, 40 odstotkov voznikov osebnih vozil in 10 odstotkov voznikov kombiniranih vozil. 70 odstotkov povzročiteljev je uporabljalo vozila s slovenskimi registrskimi oznakami, 30 odstotkov pa je upravljalo vozila s tujimi registracijami.