Navdih večne mladosti

JUBILEJ – Pri Mercedes-Benzu praznujejo 40. rojstni dan legendarnega klenega terenca razreda G //

Čestitke vam za 40 let! Leta 1979 je Mercedes-Benz predstavil razred G-razred, legendarno in še vedno mladostni model terenskega avtomobila, ki zna premagovati težja brezpotja in se uglajeno obnašati tudi na asfaltiranih cestah.

Razred G je premiero doživel februarja 1979  v francoskem Toulonu. Za to priložnost so v Mercedes-Benzovem odeelku za komuniciranje z javnostjo poudaril vrednote “brezkompromisne terenske in cestne brezhibnosti” ter “široke možnosti uporabe”. Zgodovina klenega terenca trikrake zvezde se je pravzaprav začela že desetletje pred premiero. Poleti 1969 sta Daimler-Benz AG in avstrijski Steyr-Daimler-Puch AG začela razpravo o možnem sodelovanju. Oba proizvajalca sta že imela  svojem programu vozila z odličnimi terenskimi značilnostmi: pri Mercedes-Benzu je bil to Unimog in pri Pucho Haflinger in Pinzgauer.

Leta 1971 se je prvič razvila zamisel o skupnem razvoju terenskega vozila, ki bi združevalo ekstremne terenske lastnosti in dobro obvladovanje asfaltiranih podlag.  Že jeseni 1972 sta se srečala  direktorja obeh partnerjev srečali dr. Ing. Joachim Zahn (Daimler-Benz AG) in dr. Karl Rabus (Steyr-Daimler-Puch AG) in nato je bila utemeljena odločitev o skupnem razvoju lahkega terenskega vozila.  Za vodenje razvojne ekipe so določili Ericha Ledwinko, glavnega inženirja podjetja Steyr-Daimler-Puch.

Takoj nato se je pospešeno začel razvoj novega terenca. Prvo leseno maketo so izdelali do aprila 1973. Že leto kasneje so se lotili preizkušanja prvega prototipa. Fotografije v tehničnem opisu, objavljenem interno leta 1975, pojasnjujejo, kako hitro so oblikovalci in inženirji zasnovali vozilo, ki je bilo zelo blizu poznejšemu G. Končen oblikovalski pečat je takratnemu novincu vtisnil Mercedes-Benzov oblikovalec Bruno Sacco. Stilisti so združili velike, gladke površine karoserije s tehnično določenimi lastnostmi, kot so veliki koti nagiba spredaj in zadaj in sorazmerno velika višina vozila s precej ozko širino.

Model razreda G so že od začetka izdelovali v Puchovi tovarni v bližini Graza,  od lanskega  maja tam nastaja tudi nova serija G-razreda 463. Od leta 1979 Mercedes-Benz z različnih lokacij v Nemčiji tovarni dobavlja motorje, osi, krmilne mehanizme in velike dele karoserije z. Serijska proizvodnja se je začela februarja 1979 kmalu po svetovni premieri. Razred G je na začetku prišel na trg kot serija 460, bil je univerzalno uporaben terenec s sorazmerno zadržano notranjostjo in štirikolesno pogonsko tehnologije. Optimalne terenske lastnosti zagotavlja standardni, izbirni pogon na vsa štiri koles s popolnimi diferencialnimi zaporami  na sprednji in zadnji osi, ki so standardna oprema od leta 1985 dalje. Na začetku proizvodnje so na bile  voljo izvedbe 240 GD in 300 GD z dizelskim motorjem ter 230 G in 280 GE z bencinskim motorjem. Terenca je bilo mogoče naročiti z dvema različnima medosnima razdaljam (2400 in 2850 milimetrov) ter v različnih oblikah karoserije za potniške in tovorne namene.  Poleg serije 460 z 12-voltnim električnim sistemom, je Mercedes-Benz ponujal tudi serijo 461 z 24-voltnim sistemom za vojaške namene odjemalce.

Kmalu po uvedbi na trg se je razvojni proces modela G nadaljeval. Med pomembne novosti so spadali serijski volanski servoojačevalnik  (sprva v 280 GE in 300 GD, od leta 1987 pri vseh izvedbah in serijske diferencialne zapore (1985), ter tudi uvedba uravnavanega tristeznega katalizatorja izpušnih plinov (od leta 1986 na začetku kot dodatna oprema za 230 GE) ter protiblokirnega zavornega sistema (ABS) iz leta 1990 v seriji 463. Optimizacija udobja in varnosti je postala temelj vozne dinamike in sistemov štirikolesnega pogona od leta 2001. Del tega postal elektronsko krmiljenega pogonski sistem 4ETS, v kombinaciji z elektronskim programom stabilnosti ESP in sistema za pomoč pri zaviranju BAS.

Tehnika razreda G je bila ves čas pomembna za nadaljnji razvoj. Na primer, leta 1990 je na trg prišla serija 463 s stalnim štirikolesnim pogonom, pod motornim pokrovom pa se je poleg razkošnih osmemvaljnih pogonskih strojev lahko vrtel tudi motor z dvanajstimi. Pri Mercedes-Benzu so hkrati ohranjali tradicionalno karoserijsko linijo z oglatimi potezami. Uvajanje imenitne opreme se je začelo s številnimi rafiniranimi podrobnostmi, na primer enojni sedeži Recaro za voznika in sovoznika, ki so bili  na voljo kot posebna oprema že leta 1981. S serijo 463 leta 1990 so se v notranjosti takrat 11-letnega klasičnega terenca  pojavili tudi dekorativni elementi iz plemenitega lesa.

Z nenehnimi izboljšavami je razred G pridobival vse več novih kupcev, najbolj navdušeni so z veseljem sprejeli različico 500 GE z motorjem V8. Posebej  uspešno poglavje se je začelo leta 1999, ko je G 55 AMG postal novi najprestižnejši model serije 463. Sledili so mu še G 55 AMG Kompressor (2004), G 63 AMG in G 65 AMG (oba leta 2012), G 63 AMG 6×6 (2013) in na koncu Mercedes-AMG G 63, predstavljen februarja 2018 kot novi G-razred. Ekskluzivne izvedbe, kot sta G 500 4×4² iz leta 2015 in Mercedes-Maybach G 650 Landaulet iz leta 2017, (izdelanih je bilo samo 99), so bile namenjene poudarjanju vsestranske prilagodljivosti klenega terenca.  .

Nova generacija 463 serije je doživela svetovno premiero januarja 2018 na severnoameriškem mednarodnem avtomobilskem salonu (NAIAS) v Detroitu, najprej kot G 500, ki mu je kmalu sledil še AMG G 63. Decembra 2018 je sledil še G 350 d kot tretja različica z dizelskim motorjem. Novinec je zasnovan na podvozju, ki sta ga skupaj razvila Mercedes-Benz in Mercedes-AMG s klasično togo osjo zadaj in prednjo osjo z dvojnim vlečnim drogom z neodvisnim vzmetenjem. Kajpak spet z namenom izboljšanja že tako odličnih terenskih lastnosti in ohranjanja genetike terenske legende.