AUDI Q3: Več samozavesti

NA PREIZKUŠNJI: AUDI Q3 40 TDI QUATTRO S-TRONIC S-LINE

Nova generacija modela Q3 jasno kaže povzemanje oblikovnih potez večjih bratov. V notranjosti ta Audijev športni terenec potnikom ponuja več prostornosti in udobja, napredoval pa je tudi na področju digitalizacije in asistenčne elektronike.

Nekako se dozdeva, da je Audi Q3 v prvi generaciji po mnenju številnih veljal za bolj ženski  avtomobil. Zato je tudi  zelo verjetno, da so se ga mladi povzpetniki močnejšega spola kar nekako izogibali in se raje ozirali za večjim Q5. No, zdaj za kaj takšnega ni več razloga, saj je Q3 poleg skoraj desetih centimetrov dodatnega dolžinskega prirastka pridobil zajetno dozo oblikovne samozavesti. Z določenimi oblikovnimi elementi se namreč navezuje na »hišnega poglavarja« Q7, karkaže z ostrejšimi karoserijskimi robovi, izrazitejšim sprednjim delom in z nekooliko manj kupejevsko ukrojenim zadkom. Torej, s samozavestno, skoraj gizdalinsko podobo je Q3 postal privlačnejši za tiste, ki so doslej nanj gledali nekoliko zviška.

Počutje v potniški kabini je takšno kot se v avtomobilih znamko s štirimi krogi spodobi. Ugaja  predvsem to, da položaj za volanom ne daje občutka sedenja v okornem športnem terencu, ampak bolj v športno dinamičnem  avtomobilu. K skupnemu pozitivnemu vtisu nedvomno veliko pripomorejo kakovostni materiali v notranjosti, predvsem pa digitalizirana instrumentna plošča z zelo jasno  grafiko merilnikov in osrednjega komunikacijskega zaslona. Nekaj stikal, vključno s tistimi za uravnavanje klimatizacije je k sreči ostalo mehanskih, ker bi bilo tipkanja po zaslonih enostavno preveč, tako pa upravljanje vseh sistemov ne zahteva predolgega privajanja.

Tudi prostornost potniške kabine je v primerjavi s predhodnikom zaznavno izboljšana, kar občutita predvsem  voznik in sopotnik na desnem sedežu, nekoliko manj pa tisti, ki jim je dodeljneo sedenje na zadnji klopi. V tolažbo je prtljažnik z osnovnimi 530 litri dovolj prosotoren tudi za ppotrebe povprečno zahtevne družine.

2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik v močnejši izvedbi in z oznako 40 TDI (novo označevanje Audijevih motorjev še vedno povzroča nekaj zmede) predstavlja enega najbolj primernih pogonskih strojev za Q3. Strma navorna krivulja obljublja veliko zabave brez izrazite začetne zadržanosti in ta sicer že dobro preizkušeni motor s prijetnim grgranjem pokaže precej več energičnosti, ki jo sprednji kolesni par zlahka prenaša, dokler ni potrebe po vključitvi vseh štirih koles. Seveda se štirikoleni pogon izkaže predvsem takrat, ko gume težje najdejo stik s podlago ali pa so na njej vlaga, sneg ali led. Kombinacija s sedemstopenjskim samodejnim  menjalnikom tudi tokrat deluje suvereno, a menjalniška avtomatika nekoliko zatre pravo športno vzdušje, vendar svoje delo opravlja uglajeno. Tudi z izbirnikom, ki med drugim omogoča dinamični način vožnje, se  elektronski pripomoček za nastavitev voznega režima izkaže bolj za slepilni manever kot resnično poživitev.

Obutev v 19-palčne pnevmatike ob že tako čvrstem podvozju še za odtenek poveča občutljivost na cestne grbine, a zato lahko voznik ob vselej zelo natančnem volanu bolj pogumno preizkuša fizikalne zakonitosti  v ovinkih. Le zavore zapuščajo  rahel dvom, saj so premalo agilne za avtomobil s takšnimi zmogljivostmi.

Q3 si je v drugi generaciji nedvomno učvrstil položaj med prestižnimi tekmeci, ki jih je čedalje več.  Nedvomno gre za zelo zrel avtomobil z zelo pogosto in ne zgolj lepotno napako, ki nastane z nalaganjem opreme; cena se namreč lahko povzpne tudi preko »magičnih« 50 tisočakov.

TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: Audi Q3 40 TDI Quattro, S-Tronic S-Line, 5 vrat, 5 sedežev

Motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1968 ccm, 140 kW (190 KM) pri 3500 v/min, največji navor 400 Nm od 1750 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na vsa kolesa, 7-stopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik.

Zmogljivosti in poraba: najvišja hitrost 211 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 8,0 s, poraba goriva  5,5 / 5.6 / l/100 km, izpust CO2: 149 g/km

Mere in mase: dolžina 4,419 m, širina 1,796 m, višina 1,440 m,  medosna razdalja 2,729 m, masa praznega vozila 1695 kg, največja dovoljena masa 2280 kg, prostornina prtljažnika 530/1525 l, dovoljena obremenitev strehe – kg.

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije.

Cena izvedbe brez popustov in dod. opreme: 43.640 EUR