DACIA SANDERO: obogatena racionalnost

NA PREIZKUŠNJI: DACIA SANDERO TCE 90 Techroad//

Za modele romunske Dacie velja, da so predvsem racionalni in temu primerno uvrščeni med nizkocenovne avtomobile. Ker trenutno nimajo povsem svežega  modela, skuša znamka svojo prisotnost na avtomobilskem zemljevidu utrjevati tudi s posebnimi serijami. V ta nabor spada tudi uveljavljeni Sandero z zvenečo oznako Techroad, ki pomeni obogatitev ter predvsem estetsko in nekoliko tudi vsebinsko nadgradnjo omenjene racionalnosti.

Pravzaprav gre za omejeno serijo že znane izvedbe Stepway, ki ima poleg rahlo dvignjene karoserije na sebi še nekaj bahavih dodatkov za vzbujaje videza športno terenskega križanca, kar pa ta štirikolesnik zagotovo ni.  Za popestritev zunanjosti poskrbijo posebne nalepke in aluminijasta platišča, slogovno usklajena notranjost pa ponuja posebne prevleke sedežev in nekaj dodatne opreme. Omembe vredna je samodejna klimatska naprava, za lažje voznikovo delo pa skrbi komunikacijski sistem s sredinskim zaslonom, na katerem se za doplačilo prikazuje tudi slika kamere na zadnjem delu.

Drugih »high-tech« dodatkov v tem avtomobilu ni, manjkajo tudi varnostni asistenčni sistemi, zato pa je vozniku na voljo preprosto in enostavno upravljivo delovno okolje s klasičnimi merilniki, solidnim volanskim obročem, razmeroma logično razporejenimi stikali in nekoliko zapleteno višinsko nastavljivim sedežem. Prostornost potniške kabine je za dobre štiri metre dolžine ve kot solidna in nad razrednim povprečjem, kar velja tudi za 320-litrski povečljiv prtljažnik.

Med bencinskimi motorji se v Daciinih modelih že nekaj časa vrtijo (kajpak) Renultovi trivaljniki. 0,9-litrski pogonski stroj s 66 kilovati solidno opravlja svoje delo in nima večji težav s težo avtomobila. S svojo dinamiko zadovolji vsaj manj in povprečno zahtevne voznike, medte, ko je dokaj zmeren z bencinsko žejo. Na delovno temperaturo segret motor teče mirno, zoprno hrupen postane šele v višjem delovnem območju, medtem, ko bi petstopenjski menjalnik potreboval še kakšno učno uro o natančnosti.

Tisti, ki od Sandera pričakujejo več vozne dinamike ali celo športnosti, bodo seveda ostali hladni. Na vijugastih cestah je namreč podvozje nekoliko medlo oziroma celo zmedeno, povratne informacije na volanu pa premalo natančne za dvig ravni adrenalina v voznikovem ožilju. Kljub tempa to ne pokvari vtisa udobja, ki ga zagotavlja razmeroma mehkobno vzmetenje.

Nadgradnja oziroma obogatitev racionalne osnove je torej smiselna, tudi zato, ker ne predstavlja izjemnega povišanja izhodiščne cene. A hkrati je treba upoštevati tudi dejstvo, da je v tem cenovnem okviru izbira izjemno bogata.

TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: Dacia Sandero TCe 90 Techroad, 5 vrat, 5 sedežev

Motor in menjalnik: trivaljni, bencinski s turbinskim polnilnikom, nameščen spredaj, gibna prostornina 2925 ccm, 66 kW (90 KM) pri 5000 v/min, največji navor 140 Nm pri 2500 v/min, prenos moči na prednji kolesi. 5-stopenjski ročni menjalnik.

Zmogljivosti in poraba: najvišja hitrost 168 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 11,1 s, poraba goriva 6,6 l/100 km, izpust CO2: 150 g/km

Mere in mase: dolžina 4,080 m, širina 1,757 m, višina 1,533 m,  medosna razdalja 2,589 m, prostornina prtljažnika 320 l, masa praznega vozila 1160 kg, največja dovoljena masa 1538 kg, dovoljena obremenitev strehe – kg.

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije, možnost dodatnega jamstva

Cena izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 11.250 EUR (Renault Nissan Slovenija, Ljubljana)